English

ابتکار خود را ایزوله کرده و ریزگرد‌ها را جدی نمی‌گیرد

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس با انتقاد از تشدید ریزگرد‌ها در استان‌های جنوبی کشور گفت: مردم دعا می‌کنند خداوند مقداری تدبیر به رئیس سازمان محیط زیست بدهد. گویا خانم ابتکار خود را ایزوله کرده که ریزگرد‌ها را جدی نمی‌گیرد.

ابتکار خود را ایزوله کرده و ریزگرد‌ها را جدی نمی‌گیرد

به گزارش خبرگزاری موج، فرهاد تجری گفت: وضعیت آب و هوای کرمانشاه متأسفانه بسیار اسفناک و غیر قابل تحمل است و بستگی به زمان‌های مختلف در شبانه روز گاهی اوقات تشدید شده و گاهی از شدت آلودگی کاسته می‌شود ولی کل استان کرمانشاه از ناحیه غربی تا کل استان درگیر ریز گرد‌ها شده‌اند که فضای دید را بسیار محدود کرده و سلامت بسیاری از مردم را به خطر انداخته است.

وی ادامه داد: شاید اگر این وضعیت برای استان‌هایی مانند تهران اتفاق می‌افتاد مسوولان امر فکری می‌کردند اما متأسفانه سالیان سال است که ریز گرد‌ها به عنوان یک پدیده آزار دهنده کشورهای غربی و جنوبی کشور را با چالش مواجه کرده است اما هنوز اقدام خاصی انجام نشده است این موضوع تا حدودی یک موضوع فرامرزی است و نیاز به پیگیری و مداومت دارد اما متأسفانه در هر دوره‌ای برخورد سلیقه‌ای شده و بعد هم به فراموشی سپرده می‌شود.

این نماینده مجلس افزود: از دولتمردان سازمان محیط زیست و دستگاه دیپلماسی و شخص رئیس جمهور انتظار می‌رود بیشتر در این موضوع ورود پیدا کند و اجازه ندهند بیشتر از این ریزگردها آثار منفی بر سلامت شهروندان و مردم داشته باشند چراکه بعد از مدتی یقیناً آثار منفی زیادی بر مسائل سلامت، زیست محیطی، کشاورزی می‌گذارد که ممکن است غیر قابل جبران باشد.

تجری تصریح کرد: مردمانی که جنگ و دفاع مقدس را تحمل کردند و ایثارگری‌های زیادی داشتند امروز سزاوار نیست مشکلات آنها مورد قصور قرار بگیرد و نادیده گرفته شوند.

وی با اشاره به صحبت‌های رئیس سازمان محیط زیست در مورد جنگ عراق و سوریه گفت: ما هم دعا می‌کنیم خداوند مقداری تدبیر به رئیس سازمان محیط زیست که متولی محیط زیست کشور است، بدهد، شاید خانم ابتکار در محیطی زندگی می‌کند که مجهز به امکانات خاصی است و فضا و هوای آنجا به گونه‌ای است که خود را ایزوله کرده و کودکان و سالخوردگان و جانبازان شیمیایی را درک نمی‌کند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: یکی از مشکلات وجود گروه‌های تروریستی در کشورهایی مانند عراق و سوریه است اما آیا این رفع تکلیف می‌کند؟ این‌همه سازمان‌های حافظ محیط زیست در دنیا وجود دارد از ظرفیت آنها گرفته تا رایزنی‌های سیاسی و منطقه‌ای می‌تواند کارگشا باشد اگر فکر رئیس سازمان محیط زیست بیشتر از این نمی‌تواند برای حل مشکل چاره سازی کند انتظار می‌رود کناره گیری کند چراکه افراد دیگری هستند که با تفکرات سیاسی، اجرایی و کاربردی می‌توانند مشکل را حل کنند.

تجری تصریح کرد: ریز گرد‌ها موضوعی است که تمام کارشناسان از سرطان‌زا بودن و آثار تخریبی غیر قابل جبران این ریزگرد‌ها بر حیات مردم و حیوانات خبر می‌دهند، انتظار می‌رود رئیس جمهور اجازه ندهد این وضعیت ادامه داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه