English

۲۰ مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران بررسی شد

ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران پس از نامگذاری سال ۹۵ توسط مقام معظم رهبری و بخشنامه وزیر کشور ایجاد و تاکنون بیش از ۲۰ مصوبه داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج ، پس از بحث و بررسی درخصوص پروژه های پیشنهادی، کارگروه های برنامه های ملی اقتصاد مقاومتی برای اجرا در سال ۹۵ مصوباتی را تصویب و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به عنوان دستگاه مجری مسئول اجرای پروژه های اولویت دار شد.

بر اساس این گزارش، معاون اول رئیس جمهور طی ابلاغیه هایی به پنج دستگاه اجرایی، تصویب نامه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ناظر به پروژه های اولویت دار برنامه های ملی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کرد. این دستگاه‌ها شامل: وزارتخانه دادگستری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، معاونت اجرایی رئیس جمهور و صندوق توسعه ملی جمهوری اسلامی ایران بود که بر اساس آن مقرر شد ستاد اقتصاد مقاومتی در استان تهران با ریاست استاندار تهران تشکیل شود. بر این اساس ۱۲ برنامه ابلاغی از سوی قرارگاه ستاد اقتصاد مقاومتی کشور در استان به صورت دستگاهی و عملیاتی تدوین شد.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران پنج رویکرد استانی در مورد اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل که مورد توجه مقام معظم رهبری شامل: دانش‌بنیان بودن، مردمی کردن اقتصاد مقاومتی به طوری که تمام فعالیت‌ها و پروژه‌ها توسط مردم اجرایی شود، درون‌زایی اقتصاد در استان و برون‌نگری این فعالیت‌ها که در دستور کار ستاد استانی قرار گرفته است.

 

مصوبات مهم ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران

*بر اساس این گزارش تا کنون ۹ جلسه با حضور استاندار، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و مدیران کل دستگاههای اجرایی استان تهران برگزار شده است.

مصوبات جلسه سوم

*مدیران دستگاههای اجرایی استان مسئول و پاسخگوی طرحها و پروژه‌های دستگاه مربوطه هستند. *سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهادکشاورزی استان مکلف شدند واحدهای تولیدی که از سوخت گاز استفاده نمی کنند را شناسایی و تا پایان سال اقدام به گاز رسانی این واحدها کنند. * گازرسانی به تمام روستاهای استان و همچنین نیروگاهها تا پایان سال صورت پذیرد. * شبکه های تلویزیونی تهران و شبکه رادیویی مکلف شدند از مدیران استانی جهت تشریح برنامه‌های سال ۹۱ در راستای اقتصاد مقاومتی دعوت کنند تا بستر مناسب جهت ارائه عملکرد و برنامه های دستگاه‌های استانی فراهم آید. *دستگاههای کار، تعاون و رفاه اموراجتماعی، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت استان مکلف شدند واحدهای بحرانی را شناسایی و جهت رفع آن اقدام کنند.

مصوبات جلسه چهارم

*با توجه به اهمیت نقش بخش خصوصی در اقتصاد و لزوم همکاری موثر این بخش در پیشبرد اهداف و برنامه های عملیاتی اقتصاد مقاومتی در سطح استان، مقرر شد نظر بخش خصوصی درباره برنامه ها، طرحها و پروژه‌های دستگاههای اجرایی استان در این خصوص دریافت و اعمال شود. *شبکه تلویزیونی استان مکلف شد ۲ درصد زمان پخش برنامه های خود را به فرهنگسازی، افزایش مشارکت‌مردمی در اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و آگاهی اذهان عمومی از اقدامات صورت پذیرفته دستگاه‌های اجرایی در این خصوص، اختصاص دهد.

مصوبات جلسه پنجم

*معاونت امورعمرانی استانداری درجهت استقرار و فعال سازی واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان و همچنین سرعت بخشیدن به اجرای مطلوب برنامه ها و پروژه های اقتصاد مقاومتی دستگاه‌های اجرایی استان با برگزاری جلسات تخصصی نسبت به برطرف نمودن مشکلات وموانع احتمالی موجود در فرآیندهای اداری دستگاه‌های اجرایی متولی حوزه های محیط زیست، برق، راه، آب و … اقدام کنند. *دستگاههای اجرایی استان، آن دسته از برنامه های خود را که نیازمند ایجاد بستر مناسب قانونی و اقدامات حمایتی است به دادگستری کل استان برای هماهنگی و اقدامات بعدی اعلام کنند.

مصوبات جلسه ششم

*با توجه به اهمیت اصلاح الگوی مصرف و بهینه سازی مصرف مقرر شد طی نامه‌ای به شهرداری تهران، شورای شهر شهرستان، مناطق ۲۲ گانه موضوع " ارائه تشویق‌های موثر برای انبوه‌سازان و سازندگان ساختمان در راستای استفاده از نیروی خورشیدی در ساخت وسازهای خود " ارائه و پیگیری شود.

مصوبات جلسه هفتم

*اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، گزارشی از وضعیت صادرات غیرنفتی در استان تهران به تفکیک بخش از سال ۵۶ تا پایان اردیبهشت ماه سال ۹۵، به دبیرخانه ارائه دهد. *با توجه به ضرورت برخورداری تجهیزات و ماشین آلات دست دوم وارداتی از استانداردهای لازم(میزان برق مصرفی و …) اداره کل استاندارد طی نامه‌ای ضمن انعکاس موضوع به وزارت صنعت، معدن و تجارت، خواستار رعایت موازین و معیارهای استاندارد در تجهیزات وارداتی شوند. *در راستای تحقق برنامه توسعه صادارت غیرنفتی در اقتصاد مقاومتی، جلسه‌ای با هدف رفع موانع توسعه صادرات در حوزه مواد غذایی با حضور دستگاه‌های ذیربط همچون سازمان مدیریت و برنامه ریزی، جهادکشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، صنایع مواد غذایی و … تشکیل شود. *دستگاههای اجرایی استان در راستای عملیاتی شدن پروژه مولدسازی و مدیریت دارایی های دولت نسبت به اعلام دارایی‌های دستگاههای خود به اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اقدام کنند.

مصوبات جلسه هشتم

*ساماندهی صنایع و صنوف در دستور کار برنامه استان قرار گرفت و آمار و اطلاعات دقیقی از وضعیت صنایع فعال و غیر فعال در داخل و خارج از شهرک های صنعتی با مشارکت دستگاه های اجرایی استان اعم از اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، فرمانداران شهرستان ها و … تهیه شود. *دستگاه های اجرایی استان واگذاری پروژه های طرح های تملک دارایی های سرمایه ای به بخش خصوصی را درزمره اقدامات الویت دار دستگاه خود قرار دهند.

مصوبات جلسه نهم

*اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مکلف شد نسبت به تکمیل برنامه های عملیاتی اقتصادمقاومتی خود با اضافه نمودن پروژه‌های برگزاری نمایشگاه‌های عرضه محصولات صنایع دستی وتوسعه گردشگری در استان اقدام کند.

*اداره کل راه و شهرسازی مکلف گردید نسبت به ارائه پروژههای بخش مسکن و قطار بین شهری اقدام کند. *مقرر شد اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان تهران نسبت به تدوین راهکارهای بازاریابی محصولات تولیدی استان با مشارکت دستگاه های اجرایی ذیربط اقدام لازم به عمل آورد و گزارش آن را ارائه دهد.    

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه