English

سودجویی از مسافران تهران - ترکیه / پرونده روی میز میراث فرهنگی تهران متوقف شد!

۲۶ تیر ماه پرواز ۵۲۱ اطلس جت به مقصد آدنای ترکیه به دلیل کودتا در این کشور و تنش های سیاسی در شهرهای مختلف لغو شد اما شرکت صادر کننده بلیط هزینه مسافران را نداد.

سودجویی از مسافران تهران - ترکیه / پرونده روی میز میراث فرهنگی تهران متوقف شد!

به گزارش خبرنگارخبرگزاری موج، در ۲۶ تیر ماه  پرواز ۵۲۱ اطلس جت به مقصد آدنای ترکیه به دلیل کودتا در این کشور و تنش های سیاسی در شهرهای مختلف لغو شد. طبق بلیط هایی که آژانس هواپیمایی عرشیان سیر به این مسافران تحویل داده بود پرواز آدنا باید راس ساعت ۱۱شب انجام می شد که به دلیل تحرکات سیاسی درکشور ترکیه به طور موقت لغو شد.

مسئولان فرودگاه امام خمینی (ره) و نماینده شرکت اطلس جت در آن شب به مسافران اعلام کردند که پرواز موردنظر با تاخیر ۵ ساعته ساعت ۴ صبح به سمت آدنا انجام می شود.  مسافران پرواز ۱۵۲۱ اطلس جت با این اطمینان در فرودگاه ماندند که برنامه پرواز به طور قطعی اجرایی می شود. خانواده ها و مسافرانی که در فرودگاه بودند متوجه کودتا در ترکیه شدند و با توجه به اوضاع امنیتی و خبرهایی که لحظه به لحظه منتشر می شد ترجیح دادند که این سفر انجام نشود و از لغو آن استقبال کردند. مسئولان امنیت پرواز هم اجازه پرواز به ترکیه نمی دادند و چندین پرواز به فرودگاه استانبول و شهرهای دیگر از ترکیه برگردانده شد.

بلاتکلیفی ۵ ساعته مسافران این پرواز به کنار، اما پس از لغو پرواز مسافران برای دریافت هزینه بلیط به صف شدند که با پاسخ تند و نامناسب مسئولان شرکت اطلس جت و مدیر آژانس عرشیان سیر مواجه شدند. درگیری مسافران در فرودگاه امام(ره) در آن شب تا صبح ادامه داشت و مسافران با انواع و اقسام بی احترامی ها از جانب این شرکت ها روبرو شدند. به گفته مسافران این پرواز درگیری لفظی و برخوردهای غیر محترمانه مسئولان باعث شد کل خانواده ها تا ساعت ۷ صبح در فرودگاه باقی بمانند و حتی پول عوارض خارجی و باطل شدن بلیط هم به آنها برگردانده نشد. حرکت غیراخلاقی و غیرحرفه ای این آژانس هواپیمایی و برخوردهایی که با مسافران در فرودگاه رخ داد باعث شد که برخی مسافران این اقدام را پیگیری کنند.

بر این اساس مسافران پرواز ۱۵۲۱ اطلس جت صورت جلسه ای برای شکایت از شرکت موردنظر تنظیم کردند و با مراجعه به پلیس گذرنامه و مشورت با کارشناسان این واحد به سازمان گردشگری معرفی شدند. شکایت مسافران این پرواز به دلیل برخورد نامناسب و جبران خسارات مالی بود که می توان گفت انگیزه بیشتر مسافران عدم جواب دهی و برخورد غیرانسانی است. البته این مشکل همین یک پرواز در آن شب خاص نبوده و گفته می شود بسیاری از مسافران ترکیه در طی آن چند روز با این معضل مواجه بودند. پیگیری مسافران برای رسیدگی به شکایت از این شرکت هواپیمایی همچنان ادامه دارد اما نه پاسخی به ضرر مالی این افراد داده می شود و نه خبری از عذرخواهی از رفتار نادرست مسئولان است.

با این حال پرونده شکایت از شرکت اطلس جت باید طی پروسه ای طولانی مدت به نوبت رسیدگی برسد و مشخص نیست چه زمانی مسافران پرواز ۱۵۲۱ به پول خود برسند. یکی از مسافران این پرواز می گوید: چندی پیش یکی از مسافران شیشه شرکت عرشیان سیر را شکسته و توسط پلیس دستگیر شده است. این در حالی که ظرفیت این پرواز ۳۵۰ مسافر بوده که هرکدام حدود ۲ میلیون تومان هزینه کردند. یعنی می توان اینگونه محاسبه کرد که پای ۷۰۰ میلیون تومان در میان است در حالی که هیچ سفری رخ نداده و سود این پول در بانک شاید در مدت یک ماه به حدود چند ده میلیون تومان برسد که مشخص نیست سود در جیب کدام شرکت می رود. یکی از مسافران این پرواز از مجریان سابق صدا و سیما بوده که گفته شده طی شکایت رسمی پرونده را پیگیری کرده است.

موضوع را از رفیعی معاون اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران پیگیری کردیم که در پاسخی پیامکی اعلام کردند: پرونده شرکت بابت شکایت یکی از مسافران در دست بررسی است و تا اطلاع ثانوی تا صدور رای نمی توانم اظهار نظر کنم.

نکته قابل تامل این است که رسیدگی به این پرونده اگر در دادگاه باشد با توجه به حجم پرونده ها شاید حدود یک تا ۲ ماه طول بکشد اما برای میراث فرهنگی تهران این همه مدت کمی قابل تامل است. با این حال مسافران این پرواز امیدوارند میراث فرهنگی پایتخت حق آنها را از شرکت هایی که با هر طریقی اقدام به سودجویی می کنند بازپس گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه