English

معاون وزیر بهداشت در گفت‌وگو با خبرگزاری موج:

۱۰ درصد بیماران با علائم سرماخوردگی به کرونا مبتلا هستند/ توصیه معاون وزیر بهداشت در خصوص تزریق واکسن کرونا

معاون وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر ۵ تا ۱۰ درصد از افرادی که با علائم سرماخوردگی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، به کرونا مبتلا هستند.

 ۱۰ درصد بیماران با علائم سرماخوردگی به کرونا مبتلا هستند/ توصیه معاون وزیر بهداشت در خصوص تزریق واکسن کرونا

حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج درباره وضعیت شیوع بیماری کرونا با توجه به افزایش سرماخوردگی‌ها، اظهار کرد: رویه افراد در برخورد با بیماری کرونا تفاوت کرده و کمتر به عدم‌ابتلا یا گسترش آن توجه می‌کنند.

وی با بیان اینکه نگران گسترش بالای کرونا در تعطیلات نوروز بودیم، عنوان کرد: بالاترین سطح تست‌های مثبت کرونا در ماه‌های اخیر مربوط به اسفند ماه با حدود ۲۰ درصد بوده است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: خوشبختانه میزان ابتلا به کرونا در بین بیماران علامت‌داری که به مراکز درمانی مراجعه کردند، به ۵ درصد کاهش یافت.

فرشیدی با بیان اینکه ترس از ابتلا به کرونا کاهش پیدا کرده، افزود: برخی با وجود داشتن علائمی مانند تب به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر برای درصدی از افرادی که علائم سرماخوردگی مانند سرفه و تب دارند، کرونا مثبت است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره آمار ابتلا به کرونا خاطرنشان کرد:  آماری که در حال حاضر وجود دارد این است که بین ۵ تا ۱۰ درصد افرادی که با علائم به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند به کرونا مبتلا هستند.

فرشیدی در توصیه‌ای به افرادی که دارای علائم سرماخوردگی هستند، گفت: اگر فردی دارای علامتی مانند سرفه، تب، بدن درد و آب‌ریزش بینی بود، فرقی نمی‌کند به سرماخوردگی، کرونا یا آنفلوآنزا مبتلا باشد، تا جایی‌که برایشان امکان دارد از حضور در جمع خودداری کرده و در صورت حضور حتما از ماسک استفاده کند.

وی درباره تزریق واکسن کرونا اظهار کرد: سال گذشته به داروخانه‌ها مجوز داده شد و افراد می‌توانند واکسن کرونا را از داروخانه‌ها تهیه کنند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در توصیه به برخی گروه‌ها جهت تزریق واکسن کرونا، خاطرنشان کرد: به چند گروه مانند افراد مسن، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای قلبی و ریوی  و افرادی که  دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند یا دارو مصرف می‌کنند، توصیه می‌شود سالی یک‌بار واکسن کرونا تزریق کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه