English

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به خبرگزاری موج مطرح کرد:

جزییات تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی در قوه قضاییه

سخنگوی قوه قضائیه گفت: تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی در قوه قضاییه در وظایف قوه مجریه بوده و ما منتظر اخذ مجوز برای تبدیل وضعیت نیروهای قوه قضائیه هستیم. در این راستا مجلس شورای اسلامی، نمایندگان و هیئت رئیسه کارهای خوبی انجام داده و پیگیری‌های لازم را برای لوایح و طرح‌های قضایی داشتند.

جزییات تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی در قوه قضاییه
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری که امروز برگزار شد با تبریک سال نو و قبولی طاعات و عبادات اظهار داشت: از  حضور خوب و صمیمانه مدیران رسانه‌ها در جلسه با رییس قوه قضاییه در خصوص برنامه این قوه جهت تحقق شعار سال تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه رهبری معظم انقلاب  و مردم از ما مسئولان انتظار عمل کردن به شعار سال را دارند، افزود: تلف کردن زمان در راستای عمل به شعار سال  راه رسیدن به ابعاد آن را  دشوار می کند.

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص کارهایی که این قوه جهت تحقق شعار سال در برنامه دارد، بیان کرد: لازمه به میدان کشاندن ظرفیت‌های عظیم مردمی در میدان اقتصاد و تولید، مانع زدایی از حضور و مشارکت مردمی است.

ستایشی عنوان کرد: قوه قضاییه خود را از مخاطبان اصلی این موضوع می داند و بر این اعتقاد بوده که  همراهی قوا بر اجرای منویات رهبری شرط اصلی است.

وی در خصوص حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق عنوان کرد: در این حمله خدوم ترین فرماندهان کشور را در قاعده مندترین محیط بین المللی ترور شدند.

سخنگوی قوه قضائیه عنوان کرد: اگرچه این رژیم با اعمال ننگین و ترور شخصیت ها به دنبال  بیرون کشاندن خود از منجلاب داخلی و بین المللی که در آن گیر کرده است می باشد اما وعده الهی و آزادی قدس شریف امروز بیش از پیش نزدیک شده و روز موعود جهانی بدون اسرائیل تحقق یافتنی تر گردیده است. 

ستایشی گفت: علاوه بر سیلی سخت و پاسخ پشیمان کنند باید پیگیری‌های حقوقی و قانونی با هدف رسواسازی این چهره فساد در ابعاد بین المللی دنبال شود چرا که  این رژیم نشان داده که هیچ قاعده و قانون را به رسمیت نمی شناسد.

ستایشی در خصوص اقدامات و برنامه های قوه قضائیه در سال جدید در  راستای حبس زدایی بیان کرد: قوه قضاییه در سال ۱۴۰۳، برای حبس زدایی طرح ویژه ملی در دستور کار خود قرار داده و مقرر شده بر اساس مشکلات خاص هر استان اینن طرح تعریف شود. در این برنامه‌ریزی‌ها مجری و زمان بندی اجرای طرح مشخص است و امکان مطالبه گری در خصوص آن وجود دارد.وی افزود: ۲۹ برنامه برای کاهش جرم تعریف شده، ۱۳ برنامه با مشارکت دادستان، یک برنامه توسط مرکز وکلا، ۱۴ برنامه با مشارکت معاونت پیشگیری از وقوع جرم و همچنین برنامه راه اندازی مجتمع های شوق زندگی و توسعه فعالیت های این مجتمع‌ها توسط معاونت پیشگیری و دادستان های استان ها پیش بینی شده است.

 

 

جزییات تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی در قوه قضاییه

ستایشی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری موج در خصوص آخرین وضعیت تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی در قوه قضاییه در سال جدید، گفت: این موارد در وظایف قوه مجریه بوده و ما منتظر اخذ مجوز برای تبدیل وضعیت نیروهای قوه قضائیه هستیم.

وی افزود: در صورت ابلاغ این مجوز از سوی دولت  اقدامات قانونی بعدی آن را انجام خواهیم داد.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در این راستا مجلس شورای اسلامی، نمایندگان و هیئت رئیسه کارهای خوبی انجام داده و پیگیری‌های لازم را برای لوایح و طرح‌های قضایی داشتند.

 سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: با توجه به اینکه این اقدامات هنوز نهایی و ابلاغ نشده است نمی‌توانیم در این زمینه اطلاع رسانی کنیم.

 

تشکیل پرونده قضایی برای دو دستگاه اجرایی استان خوزستان 

ستایشی در پاسخ به سوالی در خصوص کم کاری های انجام شده آب گرفتگی‌ها در خوزستان و شهر اهواز اظهارداشت: با توجه به بهداشت عمومی شهروندان خوزستان به ویژه شهر اهواز در حوزه آبگرفتگی‌های اخیر دو پرونده برای دو دستگاه مسئول تشکیل گردیده است.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: پرونده‌های مطروح شده در شعبه دهم بازرپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهر اهواز مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی گفت:  در حال حاضر هر دو پرونده در حال تحقیقات مقدماتی بوده و برای تکمیل تحقیقات دستورات لازم به مبانی ذی ربط داده شده است.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: این موضوع در شورای تامین استان خوزستان مطرح شده و مقرر گردید دستگاه‌های نظارتی همچون بازرس کل استان گزارشی از سنوات گذشته تاکنون تهیه کند و در صورتی محرز شدن جرم و ترک فعلی حتما برای این افراد پرونده قضایی تشکیل و اقدامات قضایی انجام گردد.

 

بیشتر بخوانید:

نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه

 

سالار آقاخان محکوم شد

سخنگوی قوه قضاییه  در خصوص آخرین وضعیت پرونده سالار آقاخان در پرونده فساد ارزی عنوان کرد: وی به اتهام مشارکت در قاچاق ارز و پرداخت رشوه محکوم شده است.

وی افزود: سالار آقاخان به سه سال حبس تعزیری و ضبط اموال ناشی از جرم محکوم گردیده است.

 

وضعیت پرونده موضوع زمین هزار میلیاردی حوزه علمیه ازگل

سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده موضوع زمین هزار میلیاردی حوزه علمیه ازگل اظهار کرد: مؤسسه پیروان اندیشه‌های قائم برابر سند اقاله ثبت شده به شماره ۲۳۵۱۴ مورخ ۹ فروردین ۱۴۰۳ دفتر اسناد رسمی شماره ۱۴۶۷ تهران مورد خرید شده را به حوزه علمیه حضرت امام خمینی (ره) اقاله کرده است.

 

 

 

 

۲۹ اعدامی در عفو جدید از طناب دار  به پایین کشیده شدند

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص جزئیات درخواست عفو رئیس قوه قضائیه برا محکومان و موافقت رهبری به مناسبت سال جدید، ایام ماه مبارک و عید سعید فطر، خاطرنشان کرد:  از مجموع ۲ هزار و ۱۲۷ نفر مشمول عفو و تخفیف مجازات در این مرحله ۸۵۸ نفر مشمول عفو منتهی به آزادی و مختومه شدن پرونده شدند .

ستایشی اظهار کرد: نکته ویژه و حائز اهمیت این است که ۲۹ نفر از افرادی که در این دوره مشمول عفو شدند، مجازات قطعی آن‌ها اعدام بوده که با تخفیف، مجازات و کیفر آن‌ها به حبس تغییر پیدا کرده است، ۵ نفر از افراد مشمول عفو نیز محکومان موضوع ماده ۲۰ هستند و شرایط اولیه عفو را نداشتند و رئیس قوه قضائیه عفو آن‌ها را در خواست کرده است؛ همچنین هزار و ۹۹۱ نفر نیز از محکومان دادگستری بودند که مورد عفو واقع شدند.

وی  عنوان کرد: دو نفر از افرادی که مشمول عفو شدند از محکومان سازمان قضائی نیروهای مسلح بودند و  ۱۰۰ نفر نیز از محکومانی بودند که به موجب آرای صادره از ناحیه شعب سازمان تعزیرات حکومتی محکومیت یافتند که آن‌ها نیز مشمول عفو گردیدند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: ۱۵۶ نفر  از محکومان مشمول عفو زندانیان نسوان و ۵ نفر نیز از اتباع بیگانه بودند، همچنین ۱۱ نفر محکومان امنیتی و ۵ نفر نیز محکومان زیر ۱۸ سال بودند که از این عفو بهره‌مند گردیدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه