English

هواشناسی هشدار نارنجی بارش در برخی نقاط کشور صادر کرد

سازمان هواشناسی کشور برای برخی از نقاط کشور هشدا نارنجی با تشدید فعالیت سامانه بارشی صادر کرد.

هواشناسی هشدار نارنجی بارش در برخی نقاط کشور صادر کرد
به گزارش خبرگزاری موج

​، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی رنگ از بارندگی شدید، رعدوبرق، وزش بادشدید موقت و در نقاط مستعد از تگرگ خبر داد. 

بارندگی شدید، رعدوبرق، وزش بادشدید موقت و در نقاط مستعد تگرگ طی روز دوشنبه (۱۳ فروردین) در شمال استان‌های فارس و خراسان رضوی، مناطق مرکزی ارتفاعات و غرب کرمان پیش‌بینی می‌شود. 

بر اثر این مخاطرات،  خطر لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت بویژه چادرهای مسافرتی و خسارت به صنعت کشاورزی وجود دارد. 

سازمان هواشناسی به منظور جلوگیری از کاهش آسیب‌های احتمالی و با توجه به با توجه به روز طبیعت فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل ها و عدم استقرار در مناطق مرتفع، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی هنگام سفر با خودرو، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت بویژه چادرهای مسافرتی، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها ، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف را توصیه می‌کند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه