English

سخنگوی سازمان انتقال خون:

برگزاری پویش اهدای خون فرشتگان در ماه رمضان

سخنگوی سازمان انتقال خون ابراز داشت: پویش اهدای خون «فرشتگان رمضان» همزمان با فرارسیدن بهار طبیعت و بهار قرآن، با هدف حفظ ذخایر خون در ایام پایان سال و آغاز سال نو و ماه رمضان در سراسر کشور شروع شد.

برگزاری پویش اهدای خون فرشتگان در ماه رمضان
به گزارش خبرگزاری موج

، بشیر حاجی‌بیگی، ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: این پویش از سه شنبه 22 اسفند ماه سال جاری مصادف با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن آغاز می شود و تا پایان ماه مبارک ادامه خواهد داشت.

وی افزود: چه خوب است هموطنان این روزها را آغازی بر تحول جدید زندگی خود قرار دهند و با اهدای خون به جمع اهداکنندگان زندگی بپیوندند.

سخنگوی سازمان انتقال خون خصوصا از بانوان و جوانان دعوت کرد که این روزهای پر شور و معنویت و بهار قرآن و بهار طبیعت را مغتنم شمارند و در حمایت بیماران آستین همت بالا بزنند تا بیماران نیازمند به خون نیز در این روزها در کنار سفره افطار و هفت سین در جمع خانواده حضور داشته باشند و دعای خیر آنان بهترین برکت و توشه این روزهای پر فیض اهدا کنندگان خون باشد.

حاجی‌بیگی با اشاره به افزایش درخواست خون به خاطر بالا رفتن مصرف و تعدد جراحی های پایان سال، گفت: از سوی دیگر همیشه به خاطر ماه مبارک رمضان اهدای خون کاهش می یابد و ایام تعطیلات و مشغله پایان سال نیز این موضوع را تشدید می کند که می تواند منجر به کاهش ذخایر خون شود.
 وی تاکید کرد: اگر روزه‌دار شرایط جسمی مناسبی داشته باشد، روزه داری منعی برای اهدای خون ایجاد نمی کند و اهدا کننده می تواند با صرف وعده غذایی مناسب و استفاده از مایعات بیشتر در وعده سحری برای اهدای خون اقدام کند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه