English

مدیر کل امور فرهنگی اوقاف در گفت‌وگو با خبرگزاری موج؛

طرح آرامش بهاری در بیش از دو هزار امامزاده و بقاء متبرکه کشور برگزار می شود

مدیر کل امور فرهنگی اوقاف از تلفیق دو طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی به دلیل تقارن این مناسبت در بقاء متبرکه و امام زادگان خبر داد.

طرح آرامش بهاری در بیش از دو هزار امامزاده و بقاء متبرکه کشور برگزار می شود

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدکاظم موسوی متقی مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امورخیریه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج ، اظهار داشت: هر ساله با فرارسیدن ماه مبارک رمضان برنامه هایی از جمله جزء خوانی و تفسیر قرآن، برگزاری نمازهای جماعت با حضور حضور مبلغین در قالب طرح ضیافت الهی در بقاء متبرکه برگزار می شود.

وی به طرح آرامش بهاری ویژه برنامه نوروزی اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و گفت: هر ساله این برنامه در امامزادگان و بقاء متبرکه برگزار می شود که برنامه های این طرح شامل محیا سازی فضای امام زادگان مانند غبارروبی، رنگ آمیزی و مرمت و همچنین انجام کارهای فرهنگی می شود.

مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امورخیریه با اشاره به اینکه کلیه عملیات عمرانی در بقاء متبرکه و امامزادگان در این فصل برای آمادگی بیشتر پذیرش زائر متوقف می شود، افزود: کارهای فرهنگی  این ایام  شامل برپایی خیمه های معرفت، نمایش عروسکی ، غرفه ویژه کودکان و نوجوانان، مولودی خوانی در اعیاد و حضور مبلغان  می شود.

موسوی متقی با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی در راس برنامه های ما قرار دارد، بیان کرد:  در سال های اخیر تلاش شده طبق فرامین مقام معظم رهبری امامزادگان به قطب های فرهنگی در کشور تبدیل شوند.

وی خاطرنشان کرد: امسال دومین سالی است که برنامه های ماه مبارک رمضان با برنامه های ویژه نوروز هم پوشانی دارد، تجربه سال گذشته موفقیت آمیز بود و برنامه ها در امازادگان و بقاء متبرکه به خوبی برگزار شد.

مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امورخیریه عنوان کرد: برنامه ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان امسال از 22 اسفندشروع می شود و هرچه به پایان سال نزدیک می شویم برنامه ویژه نوروز نیز آغاز می گردد، برنامه های روتین هر ساله مراسم پنجشنبه آخر سال، غبار روبی مزار شهدا در جوار امام زادگان و برنامه تحویل سال نو می باشد.

وی با اشاره به اینکه امسال برنامه تحویل سال نو در بالغ بر هزار و 200 امام زاده و بقاء متبرکه برگزار می شود، خاطرنشان کرد: سال گذشته بالغ بر یک میلیون نفر از این مراسم بهره مند شدند که امسال بدلیل نزدیک زمان تحویل سال با نماز صبح پیش بینی شده این میزان افزایش خواهد یافت.

موسوی متقی با اشاره به اینکه در نوروز گذشته 12 و 600 هزار زائر از بقاء متبرکه بازدید کردند،  بیان کرد: سال گذشته 585 مبلغ اعزامی و هزارو 500 مبلغ بومی در امام زادگان و بقاء حضور داشتند که امسال این میزان افزایش خواهد  داشت.

مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امورخیریه همچنین در خصوص اسکان زائران در بقاء و امامزادگان سراسر کشوربیان کرد و گفت: در حال حاضر 644 بقعه در کشور دارای مهمانسرا و پذیرش زائر هستند که سال گذشته جمعا 800 هزار نفر از این مراکز بهره مند شدند و دومیلیون و 400 نفر نیز در فضای این مکان های متبرک چادر برپا کردند.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی تعطیلی ندارد، خاطرنشان کرد: تعطیلات نوروز فرصت خوبی برای انجام کارهای فرهنگی در بقاء متبرکه و امام زادگان است چرا که ما در این فصل شاهد حضور قشر خاکستری در این مراکز هستیم که میتوان با انجام کار فرهنگی دقیق آنها را جذب کرد.

موسوی متقی عنوان کرد: در فصلی که بسیاری از دستگاه های فرهنگی تعطیل هستند اوج انجام برنامه های فرهنگی در اوقاف و امور خیریه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه