English

شهردار تهران:

مترو تهران در افق ۱۴۱۰ تکمیل خواهد شد

شهردار تهران ابراز داشت: مطابق اسناد بالادستی خطوط ۱۱ گانه مترو تهران باید تا سال ۱۴۲۰ تکمیل شود اما در تلاشیم تا افق ۱۴۱۰ به این هدف برسیم.

مترو تهران در افق ۱۴۱۰ تکمیل خواهد شد
به گزارش خبرگزاری موج

، علیرضا زاکانی، مراسم آئین آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث خط ۸ مترو تهران، اظهار داشت: توفیق داریم که در آستانه بهار قرآن و طبیعت و بعد از مجاهدت مردم ایران در انتخابات مجلس و خبرگان رهبری دور هم جمع بشویم و یک آغازی را برای شهر تهران رقم بزنیم.

وی بیان داشت: یکی از ویژگی‌هایی که اخیراً در دوره جدید به آن رسیدگی شد این بود که هم به کارهای کوتاه مدت توجه شد و هم به برنامه‌ریزی برای کارهای بلند مدت توجه شد و اگر برگردیم به گذشته و دقت کنیم مشاهده می‌شود که از نیمه اول سال گذشته تا امروز ما ۱۰۷ پویش افتخار و امید داشتیم که ۱۰۰ پویش آن ۸۶۱ پروژه به ارزش ۱۷۸ هزار میلیارد به بهره‌برداری رسیده‌است.

زاکانی افزود: اقداماتی که در این دوره به انجام رسیده است از دوره‌های قبل مهم‌تر و بیشتر است به عنوان مثال دو روز پیش ۲ هزار هکتار فضای سبز پیرامون تهران را به دست آقای اژه‌ای افتتاح کردیم در حالی که سال‌های گذشته میانگین ۶۰۰ هکتار به فضای سبز تهران افزوده می‌شد همچنین در حوزه آسفالت ریزی سالیانه حدود ۵۰۰ هزار تن آسفالت در معابر شهر تهران ریخته می‌شد، امسال این آمار به یک میلیون و ۵۲۰ هزار تن رسیده است.

وی ادامه داد: ما دنبال شهر دیگری غیر از شهر موجود هستیم که در آن آلودگی، ترافیک و بد مسکنی و گرانی وجود نداشته باشد و همه در کنار هم می‌توانیم شهری بسازیم که آباد و مطلوب باشد.

شهردار تهران افزود: در این دوره کارهای بلند مدت هم مورد توجه قرار گرفت که یکی از آنها توسعه خطوط مترو بود.

وی در خصوص مهم‌ترین خطوط مترو تهران بیان داشت: خطوط ۸ و ۹ مترو، خط‌های تبادلی هستند که سایر خطوط را به هم می‌دوزد و اهمیت آن بیش از خط‌های دیگر است.

زاکانی ادامه داد: مطابق اسناد بالادستی خطوط ۱۱ گانه مترو تهران باید تا سال ۱۴۲۰ تکمیل شود اما در تلاشیم تا افق ۱۴۱۰ به این هدف برسیم.

وی به دیگر اقدامات در سال آینده اشاره کرد و گفت: سال آینده آزادراه شهید شوشتری هم افتتاح می‌شود و یک جنبه‌هایی از خدمت ویژه برای این منطقه شروع خواهد شد.

زاکانی در پایان خاطر نشان کرد: ما به اسلام و به ملت و شهدا مدیون هستیم و اگر شب و روز تلاش و کوشش کنیم می‌توانیم خدمت خود را به خوبی به مردم ارائه کنیم و همچنین مردم هم دست به دست ما بدهند تا بتوانیم ایران خوبی را داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه