English

وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرگزاری موج؛

سطح علمی دانشگاه های کشور افزایش می یابد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با تصمیم گیری های جدید سطح علمی دانشگاه های کشور افزایش می یابد.

سطح علمی دانشگاه های کشور افزایش می یابد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج ، اگرچه با گسترش دانشگاه ها در حال حاضر در  دورافتاده ترین نقاط کشور نیز شاهد وجود دانشگاه هستیم اما در کنار کمیت، کیفیت نیز حائز اهمیت است.

یکی از  مولفه های سنجش  علم و فناوری در کشورها، دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی هستند که این رتبه‌بندی‌ها طبق شاخص‌های مختلفی از جمله ثروت دانشگاه‌ها، برتری آن‌ها در تحقیقات، موفقیت فارغ‌التحصیلان، تعداد جوایز، بین‌المللی شدن، ارتباط با صنعت انجام می شود.

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج در خصوص فعالیت های صورت گرفته برای افزایش سطح علمی دانشگاه های سطح کشور، اظهارداشت: با مجوزی که از سوی مقام معظم رهبری گرفته شد، از صندوق توسعه، اعتباری داریم که می توانیم آزمایشگاه ها را تجهیز و در اختیار اساتید قرار دهیم.

وی افزود: وقتی تجهیز آزمایشگاه ها انجام شود، بخشی از مشکلاتی که برای تولید علم است کاهش پیدا کرده ضمن اینکه علاوه بر تجهیز  در پذیرش دانشجوی استاد محور اختیاراتی نیز به دانشگاه‌ها داده شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  بیان کرد: سعی می شود طبق برنامه توسعه هفتم که دو حکم در آن وجود دارد که یکی از احکام این است که سازمان برنامه و بودجه مکلف به این بوده که معادل ۱۵درصد اعتبار کل دانشگاه را به امور پژوهشی و ۵ درصد به بخش فرهنگی تخصیص دهد.

زلفی گلی گفت: این احکام که جاری شود دست اساتید  را برای اینکه بتوانند از دانشجویان حمایت  بیشتری داشته باشند باز می شود.

وی خاطرنشان کرد: به دانشجویان ارشد و دکترا  برای پایان نامه هایشان و انجام کار علمی کمک شده  و در صورت تجهیز آزمایشگاه ها اساتید ما ابزار دارند که بهتر کار کرده و رتبه علمی دانشگاه ها را ارتقاء دهند.

 

بیشتر بخوانید:

جذب نخبگان به عنوان عضو هیات علمی محدودیتی ندارد

برخی رشته‌ها در دانشگاه‌های با سطح علمی بالاتر، محدودیت پذیرش دارند

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه