English

معاون اول قوه قضائیه:

دستگاه قضائی قصد دخالت در امور نهاد وکالت را نداشته است

معاون اول قوه قضائیه ابراز داشت: دستگاه قضایی و شخص رئیس قوه قضاییه هیچگاه قصد دخالت در امور نهاد وکالت را ندارند.

دستگاه قضائی قصد دخالت در امور نهاد وکالت را نداشته است
به گزارش خبرگزاری موج

، جلسه هیئت مدیره وکلای  دادگستری مرکز صبح امروز (۹اسفند) با حضور  معاون اول قوه قضائیه برگزار شد.

حجت‌الاسلام مصدق، خطاب به حاضران در این جلسه ضمن تبریک روز وکیل گفت: ۷۰ سال قبل لایحه استقلال کانون وکلا توسط همنام ما اتفاق افتاد که رویداد مبارکی است و قوه قضاییه همواره و در همه دوره‌ها از استقلال این نهاد مدنی حمایت کرده و می‌کند.

معاون اول قوه قضاییه بیان کرد: حقوق شاید تنها رشته‌ای از علوم باشد که در همه شئون زندگی انسان‌ها، تاثیرگذار است. تعدادی از علوم در برخی قسمت‌ها تاثیرگذارهستند، اما علم حقوق اینطور نیست و فراگیری و شمول گسترده‌ای دارد.

مصدق با بیان اینکه نظریه‌های علوم مختلف توسط علم حقوق بررسی می‌شود، افزود: در مقام مثال، علم حقوق به معنای عام با علوم انسانی و اجتماعی ارتباط دارد و حتی با برخی رشته‌های علوم طبیعی مانند ریاضیات نیز ارتباط دارد که اهمیت آن را مشخص می‌کند.

وی خطاب به حاضران در این جلسه عنوان کرد: این منصبی که به عنوان وکالت دارید، جایگاه مقدسی است و باید شان آن را حفظ کنید؛ همچنان که قاضی شأنیت و قداست منصبی که نشسته را حفظ می‌کند شما هم باید از قداست منصب خود حمایت کنید و ارزش و جایگاه آن را محترم بدارید.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه قوه قضاییه و شخص رئیس قوه قضاییه هیچگله قصد دخالت در امور نهاد وکالت را ندارند، گفت: امروز در حال برون‌سپاری کارهایی که امکان برون سپاری آن‌ها وجود دارد، هستیم و این موضوع را در سند تحول اوردیم تا حتما اجرایی شود.

مصدق با بیان اینکه امروز برای همه روشن است که در همه نظام‌های قضایی دو رویکرد متفاوت به وکالت وجود دارد، اظهارکرد: در نظام قضایی کشور و رویکرد دادرسی عادلانه پذیرفته شده است و بر اساس این نگرش مثبت، بر حضور وکیل در تمام فرایند دادرسی تاکید فراوانی شده که این جزو محسنات نظام قانونگذاری ما است.

وی با اشاره به تاکیدات خود راجع به قانون تسهیل گفت: باید دید مشکل واقعی در این زمینه چیست؟ نمایندگان مجلسی که به آن رای دادند صرفا از این جهت بود که انحصار در قانون وکلا رخ داده و باید آن بشکنند، البته اگر این قانون در کمیسیون قضایی مطرح بررسی می‌شد با دقت بیشتری به تصویب می‌رسید.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه اگر وکالت را تا حد کسب و کار تلقی کردن آن تنزل دهیم، جفا به این نهادمدنی است، عنوان کرد: حفظ قداست جایگاه وکالت لازم است؛ قوه قضاییه حامی این قداست است.

مصدق با تاکید بر اینکه هرچه نهاد وکالت نزدیک‌تر به دستگاه قضایی باشد، مردم بیشتر از آن منتفع می‌شوند، گفت: امروز القای اختلاف دو نهاد مرکز وکلا و کانون وکلا یکی از مظاهر خیانت است. توصیه می‌کنیم، جلسات مشترکی با مرکز وکلا داشته باشید چراکه با افزایش الفت و همدلی، برخی معضلات حقوقی که دغدغه مشترک تان است، حل خواهند شد.

حبیب زاده مومن رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز نیز در ادامه این جلسه گفت: وکلای قوی می‌توانند، دستگاه قضایی قدرتمند ایجاد کنند.

وی افزود: همواره در تلاش هستیم ارتباط بهتری با قوه قضاییه برقرار کنیم تا در این راستا منافع مردم و نظام نیز بهتر تامین شود.  

وی بیان کرد: امروز اگر نگران هستیم، به خاطر معاش نیست بلکه وکالت با جان و مال مردم در ارتباط است.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز اظهار کرد: اخیرا ۱۱ هزار نفر کارآموز وکالت جذب شده که باید معیارها و کیفیت کار بالا رود تا تخصص افراد جذب شده در آینده زیر سوال نرود. درخواست داریم ترازها بالاتر رود تا افراد شایسته تری انتخاب شوند.

حبیب‌زاده مومن با اشاره به ضرورت ایجاد گیت‌های ورودی مجتمع‌های قضایی گفت: عزت و احترام وکلای دادگستری باید حفظ شود.

در این صورت قطعا وکلا نگاه بهتر و حمایت بیشتری از دستگاه قضا خواهند داشت و امیدوارم با حمایت شما ارتباط بیشتری از قوه قضاییه داشته باشیم.

وی با تشکر از پیام رئیس قوه قضاییه به مناسبت روز وکیل گفت: دستگاه قضا باید از ما حمایت کند تا این روز را به طور رسمی ثبت کنیم چرا که ما جز این دستگاه، جایگاه و پناهگاه دیگری نداریم.

در ادامه دیگر اعضای حاضر نیز به بیان دغدغه‌ها و مشکلات خود با معاون اول قوه قضاییه پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه