English

کیت تشخیص سویه‌های مختلف کرونا در ایران تولید شد

بنا بر اعلام رئیس انستیتو پاستور ایران، کیت تشخیص سویه های مختلف کرونا در کشور تولید شد.

کیت تشخیص سویه‌های مختلف کرونا در ایران تولید شد
به گزارش خبرگزاری موج

، رحیم سروری رئیس انستیتو پاستور ایران در نشست خبری که در نمایشگاه رسانه‌های ایران برگزار شد اظهار داشت: انستیتو پاستور جزو ایرانی ترین مجموعه‌ هایی است که در راستای سلامت مردم گام برداشته است.

وی گفت: ۱۰۴ سال از عمر انستیتو پاستور میگذرد و این باور را ایجاد کرده است که محققان ایرانی ظرفیت بسیار زیادی دارند، در زمانی که متولی برای سلامت کشور وجود نداشت انستیتو پاستور وجود داشت و در موضع مربوط به واکسیناسیون و ساخت داروها حضور داشت.

سروری ادامه داد: عمر انستیتو پاستور به ۵ بخش تقسیم می‌شود، انستیتو پاستور به عنوان دهمین انستیتو پاستور جهان شناخته میشود و ارتباط خوبی با سایر مجموعه‌ها دارد.

وی با بیان اینکه انستیتو پاستور در زنان جنگ هم نقش زیادی داشت گفت: در حوزه مصدومان شیمیایی تولید داروها را در دستور کار قرار داد.

رییس انستیتو پاستور ایران گفت: رشد حوزه سلامت مدیون انستیتو پاستور است، ایجاد حوزه زیست فناوری گام بزرگی برای تولید سایر واکسن‌ها بود.

سروری افزود: واکسن سازی در دوره کرونا موفق عمل کرد، واکسن کنترل سرطان مثانه، واکسن کرونا و تعداد واکسن ها از جمله روتا و پنوموکوک درحال تولید است.

وی افزود: در حوزه تولید علاوه بر واکسن محلول های تزریقی نیز تولید می‌شوند.

رییس انستیتو پاستور ادامه داد: تولید کیت‌های تشخصی از قبیل ابله میمونی، تب کریمه کنگو و کرونا تولید شده است.

سروری ادامه داد: امروز در معرض تحت سویه‌های کووید قرار داریم و خوشبختانه توانستیم برای شناسایی این بیماری کیت تولید کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه