English

از سامانه هدی و صدور الکترونیکی شناسنامه نوزاد رونمایی شد

از سامانه هدی و صدور الکترونیکی شناسنامه نوزاد با حضور وزیر کشور رونمایی شد.

از سامانه هدی و صدور الکترونیکی شناسنامه نوزاد رونمایی شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج ، از سامانه هدی و صدور الکترونیکی شناسنامه نوزاد  با حضور وزیر کشور رونمایی شد.

هدف از ایجاد سامانه هدا تحقق اجرای سند نظام هویت معتبر در فضای مجازی و فراهم آوردن بستری مناسب، برای اعتبار سنجی اقلام هویتی شهروندان در فضای مجازی است. 

شهروندان، برای یک بار، در آن، احراز هویت و ثبت نام می نمایند و اطلاعات آن ها، در این سامانه، تایید و ثبت می گردد.

همچنین در این آیین  از طرح ثبت ولادت و صدور هوشمند نوزادان و طرح تمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه رونمایی شد.

 

بیشتر بخوانید:

رونمایی از سامانه هدا سازمان ثبت احوال با حضور وزیر کشور

 

صدور شناسنامه نوزاد الکترونیکی شد 

سازمان ثبت احوال کشور در راستای تحقق سازمان هوشمند و در جهت کاهش جعل گواهی های ولادت کاهش هزینه ناشی از چاپ گواهیهای فیزیکی ، جلوگیری از امکان خطای کاربر در دورود اطلاعات و سازمان ثبت احوال کشور اقدام به ایجاد سرویس دریافت اطلاعات گواهی ولادت با همکاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نموده تا اطلاعات متولدین به صورت بر خط به سازمان ثبت احوال ارسال می گردد. 

متقاضی ثبت ولادت به واسطه ایجاد بستر لازم برای صدور هوشمند شناسنامه نوزاد می تواند با ورود به پنجره سهیم و انتخاب خدمت مذکور و پس وارد کردن کد رهگیری گواهی ولادت مربوطه نسبت به مشاهده اطلاعات و سپس انتخاب نام مدنظر و در نهایت تایید نهایی اطلاعات خود اقدام نماید. 

این اطلاعات به محض تایید به صورت هوشمند به کارتابل واحد ثبتی مربوطه ارجاع و فرایند صدور شناسنامه و ارسال به ادرس متقاضی طی خواهد شد. 

به منظور سهولت شهروندان در تعیین نام نیز سامانه تعاملی نام در درگاه سهیم قرار گرفته است که والدین ضمن استفاده از امکان مشاوره بر خط میتواند بر اساس جنسیت دسته بندی ها مشاهده معانی نام ریشه نام ها ... به جست و جستجو و انتخاب نام مدنظر بپردازند.

 

از سامانه های جدید ثبت احوال رونمایی شد

احمد وحیدی وزیر کشور در این آیین، اظهارداشت:تلاش خیلی خوبی در سازمان ثبت احوال در راستای الکترونیکی کردن و هوشمند سازی  فرآیند های مربوط به وظایفی است که برعهده ثبت احوال بوده، آغاز شده است.

وی با بیان اینکه یکی از این حوزه ها بحث احراز هویت است، افزود: احراز هویت از جهت، صحت، سلامت و دقت موضوع بسیار حائز اهمیت است و از طرفی دیگر  در برخی مواقع نیاز به ارائه اطلاعات محدود  است، ثبت احوال بر اساس  چارچوبی که مرکز فضای مجازی مشخص کرده بود، سامانه ای تحت عنوان سامانه هدا که هویت دیجیتالی ایرانیان را طراحی کرده است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: این سامانه می تواند با سرعت خوبی احراز هویت انجام دهد.

وحیدی یکی دیگر از کارهای صورت گرفته را صدور شناسنامه الکترونیکی بیان کرد و گفت: این سامانه سبب میشود وقتی نوزادی به دنیا می آید، اطلاعات را دریافت و بدون مراجعه حضوری  درخواست شناسنامه انجام شود، این سامانه سبب کاهش خطا ها و هزینه و  همچنین سرعت را افزایش دهد.

وی  با اشاره به اینکه یکپارچه سازی تولید شناسنامه یکی دیگر از سامانه هایی است که امروز رونمایی شد، خاطر نشان کرد: تا پیش از این سامانه شناسنامه در جاهای متعددی و مختلفی ثبت می شد اما درحال حاضر  اینکار به شکل الکترونیکی انجام می شود و نیاز به مراکز زیاد نیست و  با یک کار ترکیبی به موقع به دست درخواست کننده می رسد.

سید محمدامین آقامیری رئیس مرکز ملی فضای مجازی نیز در این آیین، اظهار داشت: سامانه هویت دیجیتالی ایرانیان  یکی از ارکان حفظ حریم خصوصی مردم است.

وی با  اشاره به اینکه  به دلیل فعالیت ها و سکوهای خدمات رسان توسعه پیدا کرده هویت افراد در جاهای مختلفی دائما  استفاده می شود، افزود: این حجم از اطلاعات ممکن است مورد قبول و علاقه افراد نباشد، در این راستا دستورالعمل حریم خصوصی  ابلاغ شده به این موضوع اشاره کرد.

آقا میری بیان کرد: سامانه هدا میتواند کمک کند که این فرآیند راحت تر  و با بهره وری بیشتر و حفظ حریم خصوصی  مردم انجام شود.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی، خاطرنشان کرد: وقتی از حریم خصوصی حفاظت می شود اگر مشکلی پیش بیاید و یا داده هایی منتشر شود با توجه به اینکه هویت فرد  بصورت یک استانداردی در انحا ذخیره می شود می توان از انتشار هویت ها جلوگیری کرد .

وی گفت: سند نظام جامع هویت معتبر ‌ وقتی بصورت کامل انجام شود  میتوان گفت به میزان ۹۰ درصد حریم خصوصی  و هویت افراد محافظت می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه