English

به داد بیمارستان های دولتی دانشگاهی برسید

رییس سازمان بیمه سلامت عنوان کرد: امیدواریم همه بیمه های پایه توجه بیشتری به ویژه در بیمارستان های دولتی، دانشگاهی داشته باشند و منابع را به موقع پرداخت کنند.

به داد بیمارستان های دولتی دانشگاهی برسید
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

،  محمد مهدی ناصحی رییس سازمان بیمه سلامت در نشست خبری «فجر سلامت» با تبریک دهه فجر، اظهار داشت: در نظام سلامت موضوعاتی که مرتبط با بیمه است، از زمانی که بیمه سلامت زیر نظر وزارت بهداشت، قرار گرفته است خدمات بهتری انجام شده و ارائه خدمات تا عمق روستاها و عشایر رفته است. 

وی بیان کرد: اصل پیشگیری مقدم بر درمان است و بسیار حائز اهمیت بوده،  ما نیز در این راستا معاونت ویژه در سازمان قرار داده ایم.

رییس سازمان بیمه سلامت افزود: پرتی هزینه در نظام سلامت در کشور هایی که دارای حساب و کتاب درست است ۳۰ درصد است و این موضوع در کشور ما بدلیل عدم یکپارچگی  بیشتر است.

ناصحی با بیان اینکه بیش از ۸۵ میلیون جمعیت کشور است که درصد بالایی از آنها تحت پوشش دو بیمه اصلی سلامت و تامین اجتماعی قرار دارند، خاطر نشان کرد:  در زمان کرونا کارهای خوبی در حوزه پوشش بیمه ای انجام شد و کسی نبوده که فاقد پوشش بیمه پایه باشند.

وی با بیان اینکه کارهای خوبی در حوزه عدالت سلامت انجام شده است، گفت:  تلاش شده افراد در حین بیماری دغدغه کمتری در زمینه مالی داشته باشند.

رییس سازمان بیمه سلامت  عنوان کرد: در ابتدا سه دهک اول  با جمعیت بیش از شش میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و  درسال  ۴۰۲ دو دهک دیگر اضافه شد که در حال حاضر بیش از ۱۲میلیون نفر دارای بیمه سلامت هستند.

ناصحی  با اشاره به اینکه اکنون هر کسی اراده کند می توانند بیمه شود، افزود: در حال حاضر بیش از ۹۰درصد  از هزینه های ناباروری در مراکز دولتی تحت پوشش قرار دارند.

وی افزود: اکنون  پوشش خدمات اوتیسم و توانبخشی تحت پوشش بیمه پایه و خدمات در صندوق صعب العلاج قرار گرفته است.

رییس سازمان بیمه سلامت، خاطرنشان کرد: سال گذشته بودجه صندوق صعب العلاج ۵ هزار میلیارد تومان بوده که امسال این میزان به۷ هزار میلیارد افزایش یافته است.

ناصحی بیان کرد: ۱۵بیماری و ۶۰ داروی جدید در سامانه  بیماری های صعب العلاج اضافه شده است.

وی در خصوص پرداختی های بیمه سلامت، افزود: پرداختی ها با تاخیر دو تا سه ماهه پرداخت می شود 

رییس سازمان بیمه سلامت عنوان کرد: امیدواریم همه بیمه های پایه توجه  بیشتری  به  بیمارستان های دولتی، دانشگاهی داشته باشند و منابع را به موقع  پرداخت کنند.

وی در خصوص تورم در حوزه درمان، افزود: تورم در حوزه درمان بیشتر است و در راس آن تورم دارویی است و در تجهیزاتی که نیاز به مواد اولیه است، تغییر نرخ ارز سبب تاثیر گذاری زیادی در این حوزه شده است.

رییس سازمان بیمه سلامت با عنوان اینکه کشور مشکلات زیادی در حوزه مالی دارد، گفت: افزایش ۴۶درصدی تعرفه ها باید در سازمان برنامه بودجه بررسی و توسط هیئت دولت تایید و یا رد خواهد شد.

ناصحی بیان کرد: ما در بیمه سلامت موافق این افزایش هستیم.

وی گفت: در حال حاضر ۳۸میلیون و ۶۰۰ نفر بیمه معتبر سلامت دارند و ۲ نفر شناسنامه دار تحت پوشش صندوق بیماری های صعب الاعلاج هستند.

ناصحی درخصوص سامانه یکپارچه سازی عنوان کرد: سامانه یک پارچه در بیمه سلامت انجام می شود، تامین اجتماعی آمادگی کامل خود را اعلام کرده و مقرر گردید بین ۲هفته تا یک ماه بخش فناوری بیمه ها انجام دهند، مشکلی برای انجام یکپارچگی وجود ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه