English

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد؛

بارندگی در غرب و مرکز کشور ادامه دارد

براساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، امروز در نوار غربی و مرکز کشور بارندگی و وزش باد پیش‌بینی شده است و گستره بارش‌ها روز جمعه، بیشتر مناطق کشور را در بر می‌گیرد.

بارندگی در غرب و مرکز کشور ادامه دارد
به گزارش خبرگزاری موج

، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: امروز پنجشنبه و فردا جمعه (۱۲و ۱۳ بهمن‌ماه) فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز، ارتفاعات زاگرس، ارتفاعات جنوب کشور و با شدت کمتر در ارتفاعات شمال شرق پیش‌بینی می‌شود بنابراین برای بیش از ۱۵ استان کشور هشدار نارنجی‌رنگ صادر شده است.

همچنین بارش برف و وزش باد شدید، کولاک و بهمن همراه با کاهش محسوس دما، مه آلودگی در بیشتر مناطق کوهستانی کشور پیش بینی می‌شود.

بارش‌ها از ظهر امروز پنجشنبه در مناطق مذکور شدت می‌گیرد به‌ویژه در زاگرس مرکزی و بخش‌های جنوبی کشور مانند ارتفاعات هرمزگان، ارتفاعات جنوب کرمان و ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان شدت بیشتری دارد.

با توجه به ابرناکی و مه آلودگی گسترده در مناطق کوهستانی کشور، کاهش دید افقی، عمودی و احتمال انحراف از مسیر وجود دارد همچنین وزش باد شدید، کولاک و تشدید سوزباد پیش‌بینی می‌شود.

همه فعالیت‌های مرتبط با کوهستان، اعم از کوهنوردی، دره نوردی، اسکی و … با توجه به شرایط مخرب جوی، مخاطره آمیز و خطرناک است.

امروز در نوار غربی و مرکز کشور بارندگی و وزش باد پیش‌بینی شده است و گستره بارش‌ها روز جمعه، بیشتر مناطق کشور را در بر می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه