English

سخنگوی قوه قضائیه:

دادگاه جمعه زاهدان دهه دوم بهمن برگزار می شود

سخنگوی قوه قضائیه گفت: پرونده جمعه زاهدان در حال بررسی است و دادگاه در دهه دوم بهمن برگزار می شود.

دادگاه جمعه زاهدان دهه دوم بهمن برگزار می شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه در چهل و سومین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه، با گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در خصوص پرونده جمعه زاهدان تحقیقات مقدمات انجام شده و دادگاه نقصی در پرونده اعلام کرد که این پرونده به شعبه باز پرسی سپرده شده که بازپرس روند را انجام داد و دهه دوم بهمن ها شاهد شروع دادگاه این پرونده خواهیم بود.

وی در خصوص نحوه برخورد با مخلان روند برگزاری انتخابات ، عنوان کرد: در مقررات پیش گفته شده این موضوع دیده شده و در صورت مشخص شدن اخلال با آنها برخورد می شود.

ستایشی عنوان کرد: راهبرد اصلی قوه قضائیه این است که توجیح، ارشاد، هشدار و تشریح قانون انجام شود.

سخنگوی قوه قضائیه خاطر نشان کرد: تمام تلاش را انجام میدهیم که با توجه ویژه حقی از کسی ضایع نشود و اقدامات شرعی و قانونی انجام شود.

وی در خصوص پرونده میلاد حاتمی ، عنوان کرد: این پرونده در شعبه ۱۵ دادگاه تهران مورد بررسی قرار گرفته و منجر به صدور رای شده است.

وی با بیان اینکه ۲۹ مهر ماه سال جاری پس از اعمال تشریفات  قانونی منتج به صدور رای گردید و پرونده به یکی از شعب دیوان ارسال شد، گفت: از جمله اتهامات این فرد فساد فی الارض، اخلال در نظام پولی، پولشویی و تشویق بر فیاد است.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: پس از قطعیت رای صادر شده ، در خصوص آن اطلاع رسانی خواهد شد.

 

ستایشی با اشاره به احضار رائفی پور به دادگاه،  بیان کرد: با توجه به اینکه آقای رائفی پور ادعایی را داشتند، اسناد گفته ها خواسته شد، این اسناد دریافت و اکنون در حال بررسی هستند.

وی گفت: پس از بررسی به رسانه ها و مردم اعلام می شود.

سخنگوی قوه قضائیه عنوان کرد: موضوع صیانت از امنیت روانی مردم از نکاتی است که بسیار مورد توجه قوه قضائیهاست و در این راستا پرونده های بسیاری انجام شده و اسناد دریافت شده است. 

 

بیشتر بخوانید:

نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه

 

وی افزود: شهادت می دهیم در این زمینه مقتدرانه با رعایت اخلاق  رسیدگی شود.

ستایشی گفت: همانگونه که ریاست قوه قضایی تاکید داشتند تلاش می شود در کمترین زمان ممکن پرونده ها بررسی و تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به حجم بالای ورودی پرونده به قوه قضائیه، گفت: ما با کمبود نیروی متخصص روبرو هستیم اما برای تعیین تکلیف پرونده ها تلاش می شود.

وی در خصوص پرونده بابک زنجانی ، گفت: بابک زنجانی به اعدام و رد مال محدوم شده و اکنون در حال اقدامات رد مال است.

سخنگوی قوه قضائیه در واکنش به صحبت هایی که در خصوص مدرک خلبانی داماد رئیس جمهور سابق گفته می شود، عنوان کرد: در صورت تایید تخلف تعیین تکلیف با سازمان مربوطه است و اگر نیاز به تشکیل پرونده جزایی و کیفری باشد، اینکار انجام می شود.

وی افزود: تا کنون نکته ای که دلالت بر تشکیل پرونده کیفری باشد گزارش نشده است و پرونده قضائی تشکیل نشده است.

وی در خصوص پرونده شهادت شهید عجمیان ، بیان کرد: حکم اعدام ۲ نفر از متهمان پرونده این پرونده (محمد مهدی کرمی و سید محمد حسینی) اجرا گردیده و برای سایر متهمان در پرونده مورد نیز حکم حبس صادر شد که ۵ نفر از آنها مشمول عفو شدند.

وی در خصوص آتش سوزی بیمارستان گاندی ، خاطرنشان کرد: پرونده قضایی برای این حادثه تشکیل شدن و در حال بررسی است که پس از صدور رای به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی همچنین در این خصوص از اقدامات فوری آتش نشانان در این حادثه تشکر کرد.

ستایشی در خصوص پرونده گروه عظام، گفت: پرونده این دادگاه منتهی به صدور رای قانونی شده و دادنامه این پرونده در حال اجرا است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه