English

وزارت بهداشت:

بیش از ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ایرانی در «پویش ملی سلامت» غربالگری شدند

معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابراز داشت: ۳۶ میلیون و ۵۱۵ هزار و ۶۸۹ نفر تا امروز در «پویش ملی سلامت» در زمینه بیماری های پرفشاری خون و دیابت در سطح کشور، غربالگری شده‌اند.

بیش از ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ایرانی در «پویش ملی سلامت» غربالگری شدند
به گزارش خبرگزاری موج

، معاونت بهداشت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که از این تعداد ۷۰۳ هزار و ۶۷۶ نفر با احتمال ابتلا به پرفشاری خون و ۴۰۳ هزار و ۷۹۰ نفر با احتمال دیابت شناسایی شدند.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته یک میلیون و ۱۰۷ هزار و ۸۱۳ نفر در این پویش غربالگری شدند که از این تعداد ۱۵ هزار و ۴۳۶ نفر با احتمال پرفشاری خون و ۷ هزار و ۲۲ نفر با احتمال دیابت شناسایی شدند.

منظور از «احتمال دیابت» قند خون ۱۲۶ به بالا و منظور از «احتمال پرفشاری خون»، عدد ۱۴۰ روی ۹۰ میلیمتر جیوه (۱۴ روی ۹) به بالاست.

بیماری دیابت یکی از نادرترین بیماری‌هایی است که بشر تا کنون نتوانسته آن را به طور کامل درمان کند و طبق نظر پزشکان و متخصصان تابه امروز این بیماری درمان نشده است. به عبارتی نمی توان آن را مداوای کامل کرد و تنها راه حل مراقبت برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری است و رعایت رژیم غذایی و ورزش است.

دیابت همان اشباع قند در خون به دلیل فقدان تامین مناسب انسولین توسط بدن است. به عبارت دیگر علت بروز این بیماری، کمبود انسولین یا عمل نکردن آن است. انسولین هورمونی است که از غده لوزالمعده (پانکراس) ترشح می شود. این ماده کلیدی، موجب ورود قند به سلول ها می شود تا قند، جهت تأمین انرژی مورد استفاده قرار گیرد یا برای مصارف بعدی ذخیره شود. بدون وجود انسولین، قند نمی تواند از جریان خون خارج و وارد سلول ها شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه