English

ماسک زدن را جدی بگیرید

رئیس انجمن همه گیر شناسی ایران تاکید کرد: مردم با توجه به بروز موارد آنفلوانزا و افزایش بیماری‌های تنفسی در فصل سرما، در تجمع‌ها ماسک بزنند.

ماسک زدن را جدی بگیرید

​، فرید نجفی گفت: کرونا دیدگاه درباره شیوه همه گیری‌ها را تغییر داد و با سویه‌های جدید مواجه شدیم، با توجه به شیوع آنفلوانزا و بروز بیماری تنفسی در چین، برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری‌هایی تنفسی در حال حاضر دستورالعمل‌ها، همان‌هایی است که در دوران کرونا توصیه می‌شد.

وی درباره شیوع ویروس تنفسی در چین افزود: اطلاعات درباره شیوع بیماری تنفسی و بروز همه گیری هنوز کافی نیست، سازمان جهانی بهداشت از کشور چین خواست در این باره شفاف سازی کند و اطلاعات خود را در اختیار مجامع علمی قرار دهد.

نجفی با اشاره به اهمیت علم همه گیر شناسی در ارتقا سلامت جامعه، گفت: جامعه علمی کشور نیاز به نشاط و گفتگو دارد، اما بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت ترجمان علمی و گفتگو بین دانشمندان و حاکمیت‌ها وجود ندارد.

وی افزود: جامعه همه گیر شناسی کشور نیاز به بازتوانی دارد و این جامعه باید با توجه به پیری جمعیت درباره بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت و سرطان در کنار بهداشت و سیاستگذاران قرار بگیرد و راهکارهایی در اختیار سیاستگذاران قرار دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه