English

رییس سازمان حفاظت محیط زیست :

کیفیت هوا در تهران و کلان‌شهرها بهبود می‌یابد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ضرورت رفع خلاء قانونی در زمینه مقابله با قاچاق حیات وحش گفت: با اقدامات صورت گرفته کیفیت هوا در تهران و کلان شهرها بهبود می‌یابد.

کیفیت هوا در تهران و کلان‌شهرها بهبود می‌یابد
به گزارش خبرگزاری موج

​، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه اولین نشست هم‌اندیشی مدیریت و پیشگیری قاچاق گونه‌های حیات وحش اظهارداشت: امروز اولین نشست تخصصی درباره پیشگیری از قاچاق حیات وحش با حضور سه دستگاه اصلی، قوه قضائیه ، نیروی انتظامی و سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

وی افزود: خلاء قانونی در این زمینه بسیار محسوس است و اقدام‌های لازم باید در قالب لوایح انجام گیرد همچنین ارزش گذاری گونه‌های حیات وحش در چرخه حیات و زندگی بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت‌های پهپادی و دانش بنیان جهت افزایش نظارت بر محیط زیست گفت: پهنه محیط زیست در کشور بسیار گسترده است و نمی‌توان تنها از طریق محیط‌بان‌ها از محیط زیست و حیات وحش کشور محافظت کرد.

وی با اعلام اینکه به زودی همه یگان‌های محیط زیست و پایگاه‌ها مجهز به بی‌سیم دیجیتال خواهند شد، گفت: قاچاقچیان و متخلفینی که در حوزه حیات وحش هستند از این به بعد به شدت احساس ناامنی خواهند کرد. اکنون همدلی و همیاری خوبی میان دستگاه‌ها انجام گرفته و اگر مشکلات قانونی هم مرتفع شود مطمئنیم محیط زیست کشور که اکنون در معرض خطر است به شدت مورد محافظت قرار خواهد گرفت.

سلاجقه گفت: وقت شرایط اقتصادی به نوعی دچار مشکل باشد فشار به حیات وحش افزایش می‌یابد. باید در بسیاری از مناطق به ویژه نقاط مرزی به امرار معاش‌های اصلی و بومی مردم توجه شود و در واقع به کار جایگزین توجه کرد. مطمئنیم اگر فرهنگ سازی در حوزه نگهداری از حیات وحش افزایش یابد اقدامات خوبی را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: در مورد کاپ ۲۸ دستورهایی مستمر مد نظر قرار دارد مواضع خود را قبلاً اعلام کرده‌ایم و کشورهای توسعه یافته زیست جهان را تخریب کرده‌اند و باید تاوان آن را بپردازند. منابع آب، خاک و هوای کشورها تحت تأثیر فعالیت کشورهای توسعه یافته قرار گرفته و تخریب شده و آنها باید در این زمینه تاوان بپردازند.

سلاجقه گفت: حتماً کشورهای توسعه یافته بدانند مساله تحریم‌ها موانعی در برابر حفاظت محیط زیست است که باید برطرف شود تا همگرایی اصلی صورت گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان اقدام عاجلی برای مقابله با آلودگی هوا انجام داد گفت: خوشبختانه امسال با روند کنونی به نظر می‌رود به سمت خوبی پیش رویم و کیفیت هوا بهبود یابد و طی چند روز آینده هزار دستگاه اتوبوس برقی در تهران خواهیم داشت شهرداری تهران با کشور مختلف قرارداد بسته و ظرفیت‌های خوبی در حال استفاده است. شهرداری‌ها و وزارت صمت اقدامات خوبی در تهران و کلان شهرهای دیگر مانند اصفهان انجام داده‌اند

معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت: جابجایی پالایشگاه منتظری اصفهان مد نظر قرار گرفته است و اراضی مناسبی به آنها داده شده تا از اصفهان خارج شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه