English

مصوبه تعیین اعضای هیأت نظارت برقانون رسیدگی به تخلفات اداری ابلاغ شد

مصوبه هیأت وزیران در خصوص تعیین عبدالرحمن آقایی و سعید حقیقی به عنوان اعضای هیأت عالی نظارت بر قانون رسیدگی به تخلفات اداری ابلاغ شد.

مصوبه تعیین اعضای هیأت نظارت برقانون رسیدگی به تخلفات اداری ابلاغ شد
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی قوانین و مقررات کشور، تصویب‌نامه مصوب جلسه مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۱۰ هیأت وزیران در خصوص «تعیین آقایان عبدالرحمن آقایی و سعید حقیقی به عنوان اعضای هیأت عالی نظارت مذکور در ماده ۳۷ آئین نامه اجرایی قانون رسیدگی به تخلفات اداری» طی نامه شماره ۱۵۴۷۹۴ مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۲۸ توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

بر اساس این گزارش، ماده ۳۷ آئین نامه اجرایی قانون رسیدگی به تخلفات اداری (اصلاحی ۱۴۰۰/۱۰/۰۸) به شرح زیر است:
 
هیأت عالی نظارت موضوع ماده (۲۲) قانون، مرکب از سه نفر از نمایندگان موضوع ماده (۳۴) این آئین نامه به پیشنهاد معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و تصویب هیأت وزیران و یک نماینده از قوه قضائیه به ریاست معاون یاد شده تشکیل می‌شود.
ماده ۲۲ قانون رسیدگی به تخلفات اداری به شرح زیر است:
به منظور نظارت بر حسن اجرای این قانون در دستگاه‌های مشمول و برای ایجاد هماهنگی در کار هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری «‌هیأت عالی نظارت» به ریاست دبیر کل سازمان امور اداری و استخدامی کشور و عضویت یک نفر نماینده رئیس قوه قضائیه و سه نفر از بین نمایندگان وزرا و یا بالاترین مقام سازمان‌های مستقل دولتی تشکیل می‌شود. هیأت مزبور در صورت مشاهده موارد زیر از سوی هر یک از هیأت‌های بدوی یا تجدیدنظر دستگاه‌های مزبور، تمام یا بعضی از تصمیمات آنها را ابطال و در صورت تشخیص سهل‌انگاری در کار هر یک از هیأت‌ها، هیأت مربوط را منحل می‌نماید. هیأت عالی نظارت می‌تواند در مورد کلیه احکامی که در اجرای این قانون و مقررات مشابه صادر شده یا می‌شود، بررسی و اتخاذ تصمیم نماید
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه