English

تفاهمنامه امنیت دریایی میان ایران و پاکستان امضا شد

سردار گودرزی، فرمانده مرزبانی فراجا و مدیرکل آژانس امنیت دریایی پاکستان تفاهمنامه امنیت دریایی میان ایران و پاکستان را امضا نمودند.

تفاهمنامه امنیت دریایی میان ایران و پاکستان امضا شد
به گزارش خبرگزاری موج

، نشست مشترک مرزی دریایی با حضور سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده مرزبانی انتظامی و دریا سالار امتیاز علی، مدیر کل آژانس امنیت دریایی جمهوری اسلامی پاکستان در تهران برگزار شد. در جریان این دیدار که در راستای ارتقاء همکاری‌های مرزی دریایی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و پاکستان انجام شد، تفاهم نامه‌ای نیز توسط فرمانده مرزبانی و مدیر کل آژانس امنیت دریایی پاکستان به امضاء رسید.

سردار گودرزی در این نشست گفت: روابط ما با کشور پاکستان در همه زمینه ها در حال رشد و توسعه بوده و این تعامل می‌تواند مشکلات مربوط به مرزهای آبی و خشکی را کاهش دهد.

وی، تعاملات و روابط دریابانان دو کشور را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: هدف از امضاء این تفاهم نامه این است که در حوزه تعاملات مرزی دریایی بین دو کشور ایران و پاکستان بتوانیم با مدیریت مشترک از جرایم مرزی دریایی جلوگیری کنیم.

فرمانده مرزبانی فراجا با اشاره به اینکه ایران اسلامی ۸۷۵۵ کیلومترمرز مشترک با ۱۵ کشور همسایه دارد، گفت: پاکستان یکی از کشورهای خوب در همسایگی ما است که راستای ارتقاء امنیت مرزها با تلاش دو جانبه گام‌های موثری در جهت خلاءهای مرزی دریایی می‌توان برداشت.

 گودرزی با تأکید بر اجرای گشت‌های مشترک دریایی بین دو کشور، اظهارکرد: کنترل مرزهای مشترک از اهمیت بالایی برخوردار است و در راستای جلوگیری از ورود قاچاقچیان مواد مخدر، صیادان غیر مجاز و آلودگی محیط زیست، می‌بایست کنترل مرزهای دو کشور را بیش از پیش تقویت کنیم.

وی با اشاره به همکاری مرزبانان در راستای کمک‌های بشردوستانه، امداد و نجات دریایی افزود: این آمادگی وجود دارد تا مرزبانان دو کشور در آینده رزمایش و تمرین های مشترک دریایی برگزار کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه