English

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا:

نظارت بر بازار لاستیک در دستور کار قرار گرفت

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: نظارت پلیس بر بازار لاستیک و برخورد با سودجویان تشدید می‌شود.

 نظارت بر بازار لاستیک در دستور کار قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری موج، سردار حسین رحیمی در جلسه مشترک با معاون وزیر صمت و برخی از تولیدکنندگان لاستیک خودرو با اشاره به التهابات پیش آمده در بازار لاستیک گفت:‌ در همین راستا نیز پلیس امنیت اقتصادی فراجا جلساتی را با مسئولان و معاونان وزارت صنعت معدن و تجارت و همچنین تولیدکنندگان لاستیک برگزار کرد. علاوه بر آن، طرح‌هایی را نیز برای نظارت بر بازار و برخورد با احتکار به اجرا درآوردیم.

وی با بیان اینکه التهابات مربوط به بازار لاستیک عمدتا مربوط لاستیک خودروهای سواری و سبک است، گفت: خوشبختانه در جریان جلسات برگزار شده به تصمیمات خوبی در این حوزه رسیدیم. تولیدکنندگان نیز خواسته‌های منطقی و اصولی در حوزه تولید داشتند که این موارد مطرح و بنا شد موردتوجه قرار بگیرد.

رحیمی با بیان اینکه جلسات خوبی نیز با آقای شاه‌میرزایی، معاون تجارت و خدمات وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، گفت: در نهایت تصمیم بر این شد تا طی روزهای آینده ۷۰۰ هزار حلقه لاستیک در میان متقاضیان واقعی لاستیک و با قیمت مصوب توزیع شود. این اقدام قطعا در کاهش قیمت لاستیک و مقابله با سوداگری در این حوزه موثر خواهد بود. در سیستم توزیع این لاستیک‌ها به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی‌شده که افراد سودجو و محتکر امکان سوءاستفاده نداشته باشند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا درباره نحوه درخواست و خرید لاستیک‌ها نیز گفت: سامانه‌ای از سوی وزارت صمت ایجاد شده و فروشندگان با ثبت شماره پلاک خودرو و شماره ملی خریدار، لاستیک‌ها را با قیمت مصوب به آنها می‌فروشند، در این زمینه پلیس هم کمک و نظارت خواهد کرد. البته عمده کمبودها در چند سایز از لاستیک بود که برخی از آنها رفع شده و چند سایز هم باقی‌مانده که با توزیع این ۷۰۰ هزار لاستیک برطرف خواهد شد.

رحیمی درباره میزان دسترسی پلیس امنیت اقتصادی به سامانه‌های وزارت صمت، گفت: یکسری از دسترسی‌ها به سامانه‌ ایجاد شده و یکسری دیگر هم باید ایجاد شود که ما در حال پیگیری و رایزنی برای ایجاد این دسترسی‌ها هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه