English

پلیس راهور:

کاهش تصادفات منجر به فوت موتور سواران در پایتخت

رئیس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ از کاهش تصادف های منجر به فوت موتور سواران در شهریورماه امسال خبر داد.

کاهش تصادفات منجر به فوت موتور سواران در پایتخت

به گزارش خبرگزاری موج، سرهنگ رابعه جوانبخت روز چهارشنبه اعلام کرد: برای اولین بار در شهریور ماه ۱۴۰۲ شاهد کاهش آمار متوفیان موتورسیکلت در شهر تهران بودیم که از عدد ۵۰ درصد در ۶ ماهه سال جاری به ۴۲ درصد در شهریور ماه رسیده است.

وی گفت: در این مدت آمار استفاده از کلاه ایمنی افزایش پیدا کرد و واقعا برای نخستین بار در شهریور ماه سال جاری عدد متوفیان تصادف موتورسیکلت در شهر تهران به زیر ۵۰ درصد رسیده و عدد ۴۲ درصدی را شاهد بودیم که این نشان دهنده این است که موتورسیکلت سواران به این درجه از آگاهی رسیده اند که باید در هر زمان از کلاه ایمنی استفاده کنند و به هشدارهای مختلف و از طریق برنامه های متعدد که راجع به فرهنگ سازی انجام شده توجه داشته اند.

سرهنگ جوانبخت ادامه داد : همچنین در شهریور ماه ۱۴۰۲ تعداد تصادفات عابرین پیاده با تعداد تصادفات موتورسواران برابر شده و آن هم به عدد ۴۲ درصدی رسیده است .

وی گفت : در این مدت همچنین تعداد تصادفات خودروها نیز ۱۶ درصد بوده که مهم ترین علت این تصادفات عدم توجه به جلو با ۴۶ درصد است.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: موتورسیکلت سواران به این باور رسیده اند که کلاه ایمنی چقدر می تواند در پیشگیری از سوانح رانندگی به سر برای آنان موثر باشد و البته طرح های مختلفی که از سوی همکاران بنده درخصوص برخورد با تخلفات موتورسواران در سطح شهر انجام شد که همه این موضوعات با کار تیمی و جمعی باعث شده است تا کاهش عدد متوفیان موتورسواران را در شهریور ماه سال جاری در سطح شهر تهران شاهد باشیم .

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: با توجه به اینکه رتبه اول تصادفات شهر تهران به موتورسیکلت سواران اختصاص دارد امیدواری پلیس این است که با استفاده موتورسواران از کلاه ایمنی در ۶ ماهه دوم سال بدلیل کاهش درجه حرارت و افزایش مقبولیت استفاده از کلاه ایمنی ، شاهد کاهش مجروحان و متوفیان تصادفات موتورسیکلت در سطح شهر تهران باشیم.

سرهنگ جوانبخت افزود : امیدوار هستیم همان طور که با کاهش تصادفات در شهریور ماه مواجه بودیم با رعایت نکات ایمنی از سوی رانندگان محترم بتوانیم این تداوم کاهش را در ماههای دیگر نیز شاهد باشیم .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه