English

دبیر ستاد حقوق بشر ایران:

پرونده‌ای در دادستانی تهران برای رسیدگی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی باز شده است

در همایش «بررسی ابعاد حقوقی رژیم صهیونیستی به غزه و مسأله فلسطین»، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه ایران اظهار داشت که برخی سازمان‌های بین‌المللی در مورد حقوق بشر در غزه نقش تأثیرگذاری نداشتند و باید از صهیونیست‌ها خواست تا جنایت‌های خود را متوقف کنند.

پرونده‌ای در دادستانی تهران برای رسیدگی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی باز شده است

به گزارش خبرگزاری موج، در همایشی با عنوان «بررسی ابعاد حقوقی رژیم صهیونیستی به غزه و مسأله فلسطین» که در دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر اظهار داشت که مسئله حقوق بشر در حوادث اخیر غزه تامل‌انگیز است.

او بر اساس حقوق بین‌الملل اظهار کرد که در درگیری‌ها نباید افراد غیرنظامی هدف قرار گیرند و مقام‌های سازمان‌های بین‌المللی باید وظایف خود را به درستی انجام داده و از طرفین درگیر درخواست خودتحکمی نکنند.

غریب‌آبادی تأکید کرد که وظیفه نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری این است که فشاری بر روی طرف اشغالگر بیندازند تا به اشغالگری پایان دهد و نه خواسته خودتحکمی داشته باشند. همچنین، فلسطینی‌ها حق دفاع از سرزمین‌های خود در برابر رژیم اشغالگر را دارند.

غریب‌آبادی اظهار کرد که تا به حال جلسه اضطراری حقوق بشر برگزار نشده است و اگر سازوکارهای حقوق بشری نتوانستند از تجاوز و جنایت‌ها جلوگیری کنند، آنگاه چه کاری از دستشان می‌آید؟

وی تأکید کرد که برای مبارزه با رژیم صهیونیستی، باید از صهیونیست‌ها بخواهند جنایت‌هایشان را متوقف کنند و جامعه بین‌المللی و یا کشورهای مختلف باید اقدامات عملی و موثری را به عمل آورند.

غریب‌آبادی همچنین اشاره کرد که باید کارهای حقوقی و قضائی مربوط به این موضوع را با کمک وکلا و حقوقدانان پیش ببرند و رژیم صهیونیستی را در محاکم خارجی محاکمه کنند.

او در پایان اعلام کرد که در ایران پرونده‌ای در دادستانی تهران برای رسیدگی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی باز شده است و کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی نیز باید اقدامات خود را بیشتر و مؤثر کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه