English

وزیر آموزش و پرورش :

دولت سیزدهم به اندازه ۸ سال قبل مجوزهای استخدامی صادر کرده است

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تعداد مجوزهای استخدامی صادره در دو سال دولت جاری معادل ۸ سال قبل از آن است اعلام کرد: امسال مجوز استخدام بیش از ۵۰ هزار معلم جدید داشتیم و ۲۵ هزار نفر از دانشگاه‌ فرهنگیان به بدنه آموزش و پرورش ملحق خواهند شد.

دولت سیزدهم به اندازه ۸ سال قبل مجوزهای استخدامی صادر کرده است

به گزارش خبرگزاری موج، رضامراد صحرایی در مراسم استقبال از نومعلمان استان خراسان رضوی اظهار داشت: از سال ۹۴ تا ۱۴۰۲جمعیت دانش آموزی ایران حدود ۳ میلیون نفر اضافه شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در شهریور سال ۹۷ و در دوره دوم دولت قبل رئیس مرکز منابع انسانی وزارت وقت از کسری نیروی انسانی خبر داد و گفت: در سه سال از دولت پیشین مجوز استخدام صادر نشد، به این دلیل که رئیس دولت وقت در مجلس بیان کرد که هزینه تربیت دانش آموز در دولت ۴ میلیون تومان و در مدرسه خصوصی یک میلیون تومان است.

وی با تصریح این موضوع که از همان زمان آهنگ تقویت مدارس خصوصی در کشور آغاز شد ادامه داد: بین تقویت مدرسه خصوصی و دولتی رابطه معکوس وجود دارد، تعداد مجوزهای استخدامی صادره در دو سال دولت جاری معادل ۸ سال قبل از آن است.

وزیر آموزش و پرورش اذعان کرد: امسال نیز مجوز استخدام بیش از ۵۰ هزار معلم جدید داشتیم و ۲۵ هزار نفر از دانشگاه‌ فرهنگیان به بدنه آموزش و پرورش ملحق خواهند شد.

وی در خصوص آزمون های استخدامی بیان کرد: برای آزمون ابتدایی تنها ۱۴ گرایش می‌توانستند شرکت کنند ولی با پیگیری های انجام شده این رقم را به ۷۰ رشته و گرایش افزایش دادیم.

صحرایی تصریح کرد: همین ۴۰ و چند هزار معلم که آنها را با وسواس انتخاب کردیم افتخار ماست. آینده سازان و معماران آینده ایران کودکان ما هستند و این آینده سازان را باید به دست معلمان قوی تربیت کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه