English

سرپرست معدن طزره به اتهام ۶ قتل غیرعمد زندانی شد

رئیس کل دادگستری استان سمنان از معرفی مقصر حادثه معدن رزمجاه طزره دامغان به زندان و صدور احکام بازنشستگی برای ۴ نفر از جان‌باختگان خبر داد.

سرپرست معدن طزره به اتهام ۶ قتل غیرعمد زندانی شد

به گزارش خبرگزاری موج، محمد جعفر عبدالهی ۲۷ مهرماه با اشاره به حضور خود در جمع خانواده جانباختگان حادثه معدن رزمجاه طزره دامغان اظهارکرد: دستگاه قضایی استان سمنان با حساسیت نسبت به این رویداد تلخ، تلاش کرده علاوه بر تعیین مقصران و پیگیری درخواست خانواده‌های جانباختگان، ابعاد این موضوع بررسی و اطلاع‌رسانی شود.

 

بیشتر بخوانید:

۶ روز تلاش با پیدا شدن اجساد کارگران معدن پایان یافت/ تعطیل موقت معدن تا صدور رای دادگاه

 

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به ارائه گزارش اولیه کمیته حقیقت‌یاب و نظریه هیئت بازرسان حوادث کار به خانواده جان‎باختگان افزود: نشستی برای جمع‌بندی نظریه تکمیلی دو کارگروه تشکیل شده برای بررسی این حادثه برگزار می‌شود؛ چنانچه فرد یا افراد احتمالی دیگری در نظریه تکمیلی این دو کارگروه معرفی شوند، برابر با موازین قانونی با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.

عبدالهی با اشاره به اتهام مقصر حادثه معدن طزره دامغان گفت: سرپرست آن معدن به اتهام ۶ فقره قتل غیرعمد ناشی از بی‌احتیاطی در حین کار به‌لحاظ عجز از تودیع تامین مناسب کیفری، بازداشت و روانه زندان شده است.

وی اظهار کرد: احکام بازنشستگی ۴ نفر جان‌باخته صادر و ۲ نفر دیگر در حال پیگیری برای رفع موانع از سوی وزارتخانه مربوطه است و پیگیری قانونی دستگاه قضایی همچنان ادامه دارد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به مطالبه تامین ایمنی فردی و محیطی در معدن طزره دامغان گفت: دستور داده شد معاونت امور و صنایع معدنی وزارت صمت هیاتی را تعیین کرده و ظرف مهلت ۱۰ روز اظهار نظر کارشناسی را ارائه کند.

عبدالهی افزود: هفته آتی به اتفاق مدیران مربوطه در معدن طزره نشستی با کارگران برگزار می‌شود و ضمن شنیدن مطالبات، پیگیری افزایش ایمنی محل کار و دستمزد به‌صورت جدی بررسی می‌شود.

در این نشست مدیران استانی کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، تامین اجتماعی و مدیران قضایی و اجرایی شهرستانی و مطالبه گران اجتماعی هسته معدن بسیج دانشجویی نیز حضور داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه