English

معاون اول قوه قضائیه:

از مشکلات قوه قضائیه عدم‌تخصیص کامل اعتبارات است

نشست معاونت‌های قوه قضائیه و رؤسای سازمان‌های تابعه با رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

 از مشکلات قوه قضائیه عدم‌تخصیص کامل اعتبارات است

به گزارش خبرگزاری موج، نشست مشترک معاونان قوه قضائیه ، رؤسای سازمان‌های و مراکز تابعه این قوه و رئیس و معاونان سازمان برنامه و بودجه با محوریت بررسی وضعیت بودجه قوه قضاییه برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق، معاون اول قوه قضائیه در این نشست ضمن ابراز خرسندی از شگفتی‌آفرینی و پیروزی‌های جریان مقاومت اسلامی و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، اظهار کرد: در دوره جدید وفاق کامل بین قوای سه‌گانه وجود دارد و همگی باید قدردان همدلی و همراهی مسئولان اجرایی، قضایی و تقنینی در سطوح مختلف باشیم.

مصدق گفت: یکی از مشکلات قوه قضاییه ضعف در پایه بودجه آن است که مربوط به سال‌های گذشته است و تنها راهکار برای بهبود اوضاع بودجه قوه قضاییه تقویت پایه بودجه آن است. 

وی افزود: دستگاه قضایی یک دستگاه حاکمیتی است و نباید صرفا از منظر درآمد و هزینه بررسی شود، بلکه باید به اهمیت وظایف و جایگاه آن هم توجه داشت و متناسب با آن بودجه پیش‌بینی کرد.

معاون اول قوه قضاییه گفت: یکی دیگر از مشکلات قوه قضاییه، عدم‌تخصیص کامل اعتبارات با وجود مصوبات قانونی است که امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده این مشکل برطرف شود. 

 مصدق ابراز امیدواری کرد در لایحه برنامه هفتم، سیاست ابلاغی رهبر معظم انقلاب مبنی بر تثبیت و تقویت بودجه قوه قضاییه مورد دقت‌نظر قرار گیرد و در لایحه برنامه هفتم از این سیاست پیروی شود.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: در قانون برنامه ششم، سهم قوه‌ قضاییه از بودجه کل کشور ۹.۲ درصد بود. در سیاست‌‌های کلی ابلاغی برنامه هفتم، تثبیت و تقویت سهم قوه قضاییه از بودجه، مقرر شده است. نیاز ما در طول برنامه هفتم حداقل حدود ۴% است که در متن فعلی لایحه پیش‌بینی شده است. تقاضای ما از دولت و مجلس این است که اگر بنا دارند مشکلات قوه قضاییه تا حدودی برطرف شود، این رقم در لایحه برنامه هفتم تصویب شود.

در ادامه این جلسه، رؤسای سازمان‌های تابعه و تعدادی از معاونان قوه قضاییه به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

 اهم محورهای اعلامی از سوی مقامات قوه قضاییه شامل پایین بودن میزان دستمزد و مزایای قضات و کارکنان قوه قضاییه، ضعف بودجه و عدم‌استقلال بودجه قوه قضاییه، روزافزون بودن ورودی پرونده‌ها و افزایش مأموریت‌های قوه قضاییه، عدم‌تناسب رشد بودجه با وظایف محوله، احساس تبعیض میان حقوق و مزایای کارکنان در دستگاه‌های مختلف، عدم‌تخصیص کامل اعتبارات و پایین بودن میزان تخصیص، نامناسب بودن وضعیت بودجه عمرانی قوه قضاییه و... اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه