English

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تشریح نمود؛

آموزش سواد رسانه‌ای به دانش‌آموزان باید الزامی شود

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ابراز داشت: سواد رسانه‌ای به دانش آموزان کمک می‌کند اطلاعات درست را از نادرست تشخیص دهند و دانش آموزان کمتر تحت تاثیر اخبار غیرواقعی قرار گیرند.

آموزش سواد رسانه‌ای به دانش‌آموزان باید الزامی شود

به گزارش خبرگزاری موج، محمود امانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به میزگرد «نقد و بررسی نقش سواد رسانه‌ای در کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان» و با تبریک ایام خجسته هفته وحدت و میلاد پیامبرآور مهر و مهربانی حضرت محمد(ص) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: یکی از افتخارات نظام تعلیم و تربیت که به برکت سند تحول بنیادین به مدارس راه پیدا کرده، این است که در جدول دروس دوره دوم ابتدایی (پایه ششم) درسی به نام تفکر و پژوهش گنجانده شده است.

وی افزود: بدنبال این حرکت در دوره اول متوسطه دو کتاب به نام تفکر و سبک زندگی(پایه های هفتم و هشتم) نیز وجود دارد. مبنای مشترک هر سه کتاب تفکر است که در آنها به مهارت‌های زندگی پرداخته شده است.

امانی گفت: در هر پایه دو درس تحولی اضافه شده است و در سند تحول بنیادین در هدف عملیاتی فصل هفتم، مدیریت خانواده و سبک زندگی مورد تاکید قرار گرفته است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اظهارکرد: در سند تحول بنیادین بر سه ضلع اصلی یعنی خانواده، مدرسه و رسانه و همسویی این بخش‌ها با همدیگر تاکید شده است.

امانی تاکید کرد: ورود به فضای مجازی نیازمند دانش، مهارت، آگاهی و شناخت کافی از آن است. نمی توان دانش آموزان را بدون هیچ برنامه‌ریزی و کسب مهارتی در فضای مجازی رها کرد بلکه این کار باید با کمک خانواده‌ها، مدارس و متخصصان این حوزه انجام شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پایان گفت: سواد رسانه‌ای به دانش آموزان کمک می کند اطلاعات درست را از نادرست تشخیص دهند و دانش‌آموزان کمتر تحت تاثیر اخبار غیرواقعی قرار گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه