English

شهردار تهران:

۲۰۰ میلیون دلار برای احداث ۱۸ کیلومتر خط تراموا نیاز است

شهردار تهران گفت: آنچه در مراحل اولیه برآورد شده، ۲۰۰ میلیون دلار برای احداث ۱۸ کیلومتر خط تراموا نیاز است.

۲۰۰ میلیون دلار برای احداث ۱۸ کیلومتر خط تراموا نیاز است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه هیئت دولت از برآورد ۲۰۰ میلیون دلاری برای احداث ۱۸ کیلومتر خط تراموا در پایتخت خبر داد و گفت: مسیر تصویب تراموا در شورای شهر باید طی شود و مبتنی بر الگوی ارائه شده، متفاوت است.

شهردار تهران درباره الگوی حمل و نقل در کلان‌شهر تهران اظهار داشت: عده‌ای سخنانی بیان می‌کنند که قاعده و مبنا ندارد؛ قاعدتاً ما نیز علاقه‌ای نداریم که به اینگونه صحبت‌های بی‌مبنا پاسخ دهیم چراکه مردم گوششان از این حرف‌ها پر است.

وی افزود: اکنون کشورهای بزرگ یکی از الگوهای برتر توسعه حمل و نقل خود را تراموا انتخاب می‌کنند که هم یک الگوی حمل و نقلی پاک است و هم دوره زمانی ارائه خدمت بالایی را به خود اختصاص می‌دهد. مطالعاتی هم که ناظر بر تراموا انجام شده، از ابتدای دهه ۹۰ یا قبل از آن است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه امروز مجموعه‌ها کاملاً ادله منطقی و قاعده خود را که مبتنی بر صرفه و صلاح شهر است، ارائه می‌کنند، یادآورشد: مسیر تصویب تراموا در شورا باید طی شود و مبتنی بر الگویی که می‌خواهد ارائه دهد، متفاوت است اما آنچه اکنون در مراحل اولیه برآورد شده، ۲۰۰ میلیون دلار برای احداث ۱۸ کیلومتر خط ترامواست.

زاکانی با ابراز گلایه از عده‌ای که براساس حدس و گمان مطالبی را در این خصوص بیان کرده بودند، متذکر شد: خوب نیست وقتی انسان از موضوعی اطلاعی ندارد، در آن زمینه اظهارنظر کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه