English

سامانه پول الکترونیک رونمایی شد

رونمایی از سامانه پول الکترونیک انجام شد و شهروندان با دسترسی به این کیف پول درتمامی ایستگاه‌های مترو به راحتی تردد کنند.

سامانه پول الکترونیک رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری موج، سعید جهانی مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهر تهران (فاوا) در آئین رونمایی از سامانه پول کیف الکترونیک که در ایستگاه مترو تربیت مدرس برگزار شد، گفت: کیف پول الکترونیک یکی از رکن‌های هوشمندسازی است. ما مسیر هوشمندسازی را دنبال کرده و این کار جزو برنامه‌های شهرداری تهران است. 

وی با بیان اینکه الکترونیکی کردن پرداخت‌های خرد جزء اصلی برنامه‌های هوشمندسازی است، گفت: بر خی به ما منتقد بودند که پول کیف الکترونیکی قبلا هم بوده است. بله قبلا هم بوده ولی فقط در موضوعات حمل و نقل و عوارض از آن استفاده می‌شد، اما مسیری که ما امروز دنبال می‌کنیم این است که در زندگی روزمره، شهروندان از این کیف پول الکترونیکی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کیف پول الکترونیکی در تمامی ایستگاه‌های مترو مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: ما به دنبال این هستیم که هوشمندسازی صورت گیرد. قبلا بلیط‌ها به صورت کاغذی خریداری و یا اینکه کارتها شارژ می‌شد اما امروز عنصر سوم پول الکترونیک هم اضافه شده که باعث تسهیل در ارائه خدمات می‌شود.

وی با بیان اینکه از طریق اپلیکشین موبایل شهروندان می‌توانند کیف پول خود را شارژ کنند گفت: قبلا اینطور که باید حداقل کارت 50 هزار تومان اعتبار داشت شاید فرد فقط 2، 3 مورد سفر انجام می‌داد و الباقی پول دپو می‌شد اما در حال حاضر شهروندان می‌توانند در جاهای دیگر از جمله مترو هم از این کیف پول استفاده کنند.

به گفته جهانی، تا پایان سال جاری شهروندان می‌توانند برای کرایه تاکسی، اتوبوس، میادین میوه و تره‌بار، فرهنگسراها و... از کیف پول الکترونیک استفاده کنند.

وی اضافه کرد:‌اگر کارت بلیط الکترونیک گم شد فقط کافی است آی‌دی کارت را از طریق اپلیشکین مورد استفاده قرار داده و کارت را بسوزانیم.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهر تهران (فاوا)  به بحث تاب‌آوری سیستم اشاره کرد و گفت: حتی اگر ایستگاه مترو برای لحظه‌ای فعالیت الکترونیکش قطع شود استفاده از کارت به صورت آفلاین وجود دارد و بعد فرایند تسویه‌حساب انجام می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه