English

وزیر بهداشت:

ایران در حوزه ادغام هوش مصنوعی و تکنولوژی نوین کارهای بزرگی انجام داده است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ادغام هوش مصنوعی و تکنولوژی نوین فرازهایی است که در حال حاضر در جهان مطرح بود و جمهوری اسلامی ایران در این فرازها کارهای بزرگی انجام داده است.

ایران در حوزه ادغام هوش مصنوعی و تکنولوژی نوین کارهای بزرگی انجام داده است

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج ، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران با  گرامی‌داشت شهید آیت‌الله مطهری و تبریک روز معلم اظهار داشت: علوم سلامت ایران  در منطقه پیشتاز و در جهان برجسته است که  موجب افتخاری بوده، امروز در زمینه پزشکی و سلامت جزو پیشتازان بوده و در منطقه نظیر ندارد و در دنیا هم برجسته است.

وی با بیان اینکه روند آموزش علوم پزشکی در دنیا در سال ۲۰۲۴ تاکید بر آموزش بالینی مبتنی بر جامعه  بوده است، افزود: کلیه برنامه ها حرکت به این  سمت بوده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: ادغام هوش مصنوعی و تکنولوژی نوین فرازهایی است که در حال حاضر در جهان  مطرح بود و جمهوری اسلامی ایران در این فرازها کارهای بزرگی انجام داده است.

عین اللهی با اشاره به اینکه برنامه درسی سنتی استاد محور و جزوه محور بوده اما در حال حاضر دانشجو نقش بسیار مهم  دارد و دانشجو فعال یکی از مهترین شاخصه های آموزش است، خاطرنشان کرد: اکنون  آموزش ها بر اساس مسئله و حل مسئله این کار انجام می‌گیرد.  

وی با عنوان اینکه استانداردها حداقل ها هستند و ما باید خود را فراتر از استاندارها در نظر بگیریم، گفت: یکی از دستاوردهای بزرگ آموزش علوم پزشکی و حوزه سلامت افتخار ملی و بین المللی ادغام  این دو بایکدیگر در سال ۶۵ است  که آموزش را متناسب با نیاز بهداشت و درمان جامعه قرار داده  و توانستیم تحولی در آموزش و درمان ایجاد کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه  رشد کمی و کیفی را به موازات یکدیگر پیش می‌بریم، افزود: در رشد کمی افزایش تعداد ظرفیت خدمات‌ سلامت، تماس دانشجو با جامعه، حضور دانشجویان در ارائه خدمات توسعه مراکز آموزش پزشکی،  و حل مشکل خدمات توسط هئیت های  را در برنامه داریم.

عین اللهی با اشاره به اینکه دانشکده بهداشت باید  مشکلات بهداشت منطقه را نیز بررسی کند، اظهار کرد:  در بخش کیفی توسعه پژوهش‌های کاربردی، افزایش ۱۴۰۰ شرکت دانش بنیان، انجام پژوهش برای رفع نیازهای مردم  از جمله برنامه ها هستند، طبق برنامه صورت گرفته خواستار این هستیم که اساتید از دانشجویان استفاده بیشتری داشته باشند  تا سبب ارتقای کیفی گردد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با عنوان اینکه حضور دانشجو در عرصه برای ما مهم است، عنوان کرد: بحثی که امروز برای ما مهم بوده استفاده از آزمایشگاه های مهارتی و شبیه سازی در علوم پزشکی، استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی و مهارت های آموزشی از راه دور است.

وی گفت: توانمندسازی اساتید، اعضای هئیت علمی و بکارگیری روش های نوین سنجش و ارزیابی از جمله مواردی است که باید در آموزش علوم پزشکی تجلی پیدا کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: در اواخر دهه ۷۰ در شورای گسترش، بحث اعتبار بخشی و خدمات به صورت ارزیابی درون دانشگاهی و در دهه ۸۰ در بخش پزشکان عمومی  آغاز کرد.

عین اللهی گفت: انتظار   می رود در بحث کتابخانه دیجیتال و الکترونیک شاهد جهش باشیم چرا که  امر پژوهش را ساده می کند.

وی با بیان اینکه یکی از افتخارات و جهش در آموزش پزشکی ایجاد phd در آموزش پزشکی بود، افزود:  از جمله دستاوردهای بدست آمده  میتوان به رشد تعداد دانشجو ، پروژه آموزشی و افزایش فضای آموزشی اشاره کرد.

وی در خصوص برنامه های سال جاری عنوان کرد: از جمله برنامه مهم  امسال ما تامین و رفع کمبودهای فضاهای آموزشی است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دیگ دستاوردهای دولت مردمی آیت الله رئیسی اشاره و خاطرنشان کرد: درایت دولت ۴ دانشکده علوم پزشکی، ۱۳ مجتمع عالی پزشکی، ۸ دانشگاه پرستاری و ۴ دانشکده داروسازی ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه هوشمندسازی باید در همه دانشگاه های علوم پزشکی شکل بگیرد، گفت: یکی از نکات مدنظر ما حضور فعال و فراگیر در آموزش است و آموزش کامل در محیط های LMS را دنبال می کنیم.

عین اللهی با اشاده به تصویب آیین نامه دستیاری، گفت: تعیین و تعدیل علمی میزان کشیشک شب برای کلیه دستیاران مدنظر قرار گرفته‌ است و وام ها و بیمه پایه و تکمیلی در خصوص دستیاران افزایش یافته است‌.

وی با بیان اینکه بومی سازی منابع علمی را شروع کرده ایم اما کافی نیست، گفت: باید  موضوعات نوظهور و میان رشته ای مورد توجه قرار گیرد و پیاده سازی فناوری جدید و نوین در آموزش پزشکی و رسیدن به مرجعیت علمی مدنظر ما قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه