English

سند راهبردی ۱۰ ساله افق سازمان ثبت احوال کشور تدوین شد

روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد: سند راهبردی ۱۰ ساله افق سازمان ثبت احوال کشور تهیه و تدوین شد.

سند راهبردی ۱۰ ساله افق سازمان ثبت احوال کشور تدوین شد

به گزارش خبرگزاری موج، بنابر اعلام روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور، ساختار حکمرانی داده و سیستم ثبت احوال و آثار حیاتی، ابزارهایی مهم برای تشخیص مسائل خط مشی، تدوین سیاست های مناسب و ارزیابی آثار آنها هستند. این سیستم به کشورها کمک می‌کنند تا آرمان های توسعه پایدار را رصد کرده و شاخص های مرتبط با آنها را سنجیده و بهبود بخشند.

در حال حاضر، سیستم ثبت احوال و آمار حیاتی کشور نیازمند تحول بوده و برای رسیدن به این تحولات، سه عامل اساسی حمایت و ایجاد ظرفیت های قانونی مطابق با استاندارد های بین المللی، اصلاح و باز تعریف ظرفیت‌های مدیریتی از جمله نمودار سازمانی، شایستگی‌های نیروی انسانی و برنامه جامع تغییرات، ایجاد زیر ساخت های فنی، باز مهندسی فرآیندها از جنبه های فناورانه باید مورد توجه قرار گیرد.

هم اکنون برنامه ریزی و مدیریت راهبردی در سازمان ثبت احوال کشور به گونه ای است که با خلاقیت و نوآوری، آینده خود را ساخته و فعالیت های سازمان را به طوری هدایت و راهبری کند که در دستیابی به اهداف مشخص خود موثر باشد.

هدف از تدوین این سند این است تا سازمان قادر گردد با استفاده از مزیت‌ها و قابلیت های محوری داخلی و چالش‌ها و فرصت های پیش روی محیط بیرونی، به چشم انداز، ماموریت ها و اهداف بلند مدت خود جامه عمل بپوشاند.

مطالعه تطبیقی عناصر راهبردی سازمان های مشابه در دنیا و واکاوی روندهای آتی سیستم ثبت احوال در جهان، بررسی محیط بیرونی «سازمان ثبت احوال کشور» ( تعیین فرصت ها، تهدیدها و چالش های بیرونی)، بررسی محیط داخلی( تعیین نقاط قوت- مزیت ها و قابلیت های محوری و ضعف های درونی)، تعیین مسائل راهبردی، تدوین چشم انداز و باز تعریف مأموریت ها، تدوین اهداف بلند مدت، تدوین راهبردهای سطح کلان و وظیفه ای و تدوین برنامه های عملیاتی از جمله مراحل انجام این طرح است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه