English

افتتاح ۱۵ ایستگاه شارژ خودروهای برقی

۱۵ ایستگاه شارژ خودروهای برقی با ظرفیت ۷۴ دستگاه شارژر امروز با حضور شهردار تهران و وزیر صمت افتتاح شد.

افتتاح ۱۵ ایستگاه شارژ خودروهای برقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، اهمیت راه‌اندازی جایگاه‌های شارژ  خودروهای برقی از این جهت است که برقی سازی در حمل و نقل از جمله راهکارهای مقابله با مشکلات زیست محیطی شهرهای بزرگ مانند تهران محسوب می‌شود.


رشد تولید وسایل حمل و نقل الکتریکی

با افزایش تقاضا برای برقی‌سازی خودروها، نیاز به توسعه و بهبود زیر ساخت ایستگاه‌ها و جایگاه‌های شارژ خودرو نیز افزایش می‌یابد. همچنین رشد تولید وسایل حمل و نقل الکتریکی در جهان خودروسازان داخلی را به ساخت و توسعه خودروهای برقی سوق داده و آنها بر آنند تا با معرفی و ساخت انواع ناوگان برقی با قابلیت بومی سازی این فناوری برقی سازی خودروها را دنبال به نحوی که به کاهش آلودگی هوای کلان شهرها و آلودگی‌های صوتی منجر شود.
ورود تاکسی های برقی و ارائه خدمات حمل و نقل پاک در کلان شهرها نیز از دیگر علل لزوم توجه به زیر ساختهای خودروهای برقی خواهد بود.

با توجه به تفاهم نامه فی مابین شهردار تهران و گروه مپنا که بخشی از آن به اعلام آمادگی جهت مهندسی، اجرا و تدارک پروژه‌های مربوط به زیر ساخت‌های خودروهای برقی است.

 

سیاست‌های شهرداری تهران به منظور آلودگی هوا

سیاست‌های شهرداری تهران نیز به منظور کاهش آلودگی هوای کلان شهر تهران و لزوم توسعه حمل و نقل عمومی و در راستای ارتقاء خدمت رسانی به شهروندان به سمت برقی سازی پیش می‌روند.
در نتیجه با توجه به ماده نهم قانون هوای پاک وزارت کشور موظف است با همکاری وزارتخانه های صنعت معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی ، زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری با اولویت شهرهای بالای دویست هزار نفر جمعیت را ظرف مدت پنج سال از محل منابع درآمدی ماده (۶) این قانون از طریق کمک بلاعوض، یارانه، تسهیلات یا صفر نمودن سود بازرگانی واردات خودروهای برقی - بنزینی (هیبریدی) و خودروهای الکتریکی و موتورسیکلت برقی، به انجام برساند.).
بر همین اساس و حسب الامر شهردار محترم تهران مبنی بر تجهیز فوری شهر تهران به جایگاه های شارژ خودروی برقی، نسبت به خرید ۷۴ دستگاه شارژرهای AC و DC (کند و تند خودروهای برقی از گروه مپنا که یکی از شرکت های دانش بنیان در عرصه برق صنعتی نیز محسوب میشود توسط سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران اقدام شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه