English

رئیس پلیس گذرنامه فرماندهی انتظامی تهران در گفت وگو با خبرگزاری موج؛

پلیس گذرنامه شبانه‌روز مسائل مرتبط با گذرنامه را پیگیری می‌کند/ گذرنامه زیارتی پنج سال اعتبار دارد

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد که پلیس به صورت شبانه‌روزی مسائل مرتبط با گذرنامه را پیگیری می‌کند و با تدابیر ویژه سعی دارد تا بخش عمده‌ای از برگ‌های تردد به زائران تحویل داده ‌شود.

پلیس گذرنامه شبانه‌روز مسائل مرتبط با گذرنامه را پیگیری می‌کند/ گذرنامه زیارتی پنج سال اعتبار دارد

سرهنگ غلامحسین زراعت‌کار رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی تهران، در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی با اشاره به تمهیدات صدور گذرنامه برای زائران اربعین حسینی گفت: با تجربه گرفتن از مراسم اربعین سال گذشته در خصوص ممنوعیت صدور گذرنامه تمامی مشکلات را حل کردیم.

وی در ادامه بیان داشت: لازم شد تا یکسری بسترهای فنی در مجموعه گذرنامه متحول شود. در بخش شبکه‌های سخت افزاری و داخلی با دستوراتی که فرمانده کل فراجا صادر کردند تحول عظیمی ایجاد شد و برای مراسم امسال در بخش صدور گذرنامه مشکلی وجود ندارد.  

سرهنگ زراعتکار با بیان اینکه گذرنامه زیارتی پنج سال اعتبار دارد، تصریح کرد: گذرنامه زیارتی پنج سال اعتبار دارد و شهروندان می‌ توانند در ایام محرم و صفر از ایران به کشور عراق سفر کنند.

وی همچنین با بیان اینکه دریافت مهر تمدید گذرنامه در عرض چند دقیقه انجام می‌شود، در مورد بررسی درخواست افرادی که خواستار دریافت گذرنامه برای شرکت در راهپیمایی اربعین هستند نیز گفت:‌ قسمت عمده‌ای از برگه‌های عبور موقت به سرعت در اختیار شهروندان متقاضی قرار داده می‌شود.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، با اشاره به اینکه همکاران اداره گذرنامه به‌طور 24 ساعته در اختیار زائران هستند، گفت: از اول مردادماه تا کنون بیش از یک میلیون انواع خدمت گذرنامه‌ای به شهرندان ارائه شده است. مساعدت شهروندان با همکاری همکاران گذرنامه تهران بزرگ و فراجا به صورت تعاملی است.

سرهنگ غلامحسین زراعت‌کار در ادامه بیان داشت: میدان آزادی یکی از جایگاه‌های تعبیه شده در استان تهران برای صدور گذرنامه است که از بعدازظهر تا شب به زائران خدمت رسانی می‌کنند.

وی درخصوص مناطق موجود‌ برای خدمات مربوط به تمدید اعتبار گذرنامه ویژه اربعین به شهروندان گفت: با توجه به استقبال گسترده شهروندان برای دریافت یا تمدید گذرنامه به منظور حضور در راهپیمایی اربعین حسینی، فرماندهی انتظامی تهران بزرگ مراکز صدور گذرنامه خود را در مراکزی مانند خیابان‌ شهید مطهری تقاطع کوه نور و شهرری در منطقه جوانمرد قصاب در نظر گرفته شده است.

به گفته وی این خدمت رسانی از ساعت 6ونیم صبح آغاز و تا ساعت 19 ادامه دارد و همچنین درخواست‌های حضوری شهروندان را اخذ می‌کنند ضمن اینکه شهروندان می‌توانند از بستر فضای مجازی هم برای صدور گذرنامه اقدام کنند.

 

بیشتر بخوانید:

مهمترین توصیه های پلیسی به زائران اربعین از صدور گذرنامه تا برگشت به منزل

تعویض گذرنامه اربعین اینترنتی انجام می‌شود

چگونه گذرنامه‌های زیارتی بگیریم؟

صدور گذرنامه زیارتی برای زائران اربعین + فیلم

 

وی در پاسخ آنهایی که گذرنامه دارند اما زمان آن به اتمام رسیده است، گفت: اگر صدور گذرنامه از یکم فروردین 1395 باشد ما این با اعتبار بخشی و الصاق برچسبی به گذرنامه همراهی کنیم شهروندان می‌توانند با همین برچسب الصاقی به سفر اربعین بروند و بعد از بازگشت درخواست گذرنامه جدید داشته باشند.

سرهنگ زراعت‌کار همچنین در خصوص گذرنامه‌هایی که تا شهریور ماه اعتبار دارند، اظهار داشت: این زائران می‌توانند به زیارت نائل شوند و به اداره گذرنامه تهران یا شهرستان مراجعه کنند و با الصاق برچسبی به گذرنامه‌شان می‌توانند به زیارت مشرف شوند.

وی درباره تفاوت صدور و تمدید گذرنامه عادی با زیارتی، گفت: بحث صدور زیارتی یکسری تسریع‌ها و تسهیل‌ها اجرایی شده و سرعت را افزایش می‌دهد که در صدور گذرنامه عادی این تسهیل وجود ندارد. شهروندان برای حل مشکلات خود می‌توانند با شماره 193 تماس بگیرند یا به صورت حضوری به مراکز گذرنامه مراجعه کنند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، ضمن توصیه‌هایی برای زائران گفت: یکی از تدابیری که فرماندهی در راستای کاهش مراجعین در روزهای پایانی منتهی به اربعین حسینی این بود که از طریق ارتباطی که وجود داشت که شهروندانی اعتبار گذرنامه‌هایشان به اتمام بود با پیامک‌هایی که ارسال و فراخوان شد و شهروندان بسیاری برای گذرنامه مراجعه کردند.

وی افزود: شهروندان و زائران هیچ گونه دغدغه‌ای نداشته باشند زیرا مشکلات گذرنامه‌ای آنها به سرعت حل می‌شود. شهروندان از سامانه‌های پلیس من و تلفن‌های گویا استفاده کنند.  

6565

 

سرهنگ زراعت‌کار، در خصوص شرایط خروج از کشور مشمولان برای اربعین، گفت: اگر مشمول غایب هستند به سامانه بروند و ثبت نام مجازی انجام دهند. همچنین نوزادان و نوجوانان زیر 18 سال نیز می‌توانند با اجازه پدر به سفر اربعین مشرف شوند و همینطور شهروندانی که سیم‌کارت به نامشان نیست احراز هویت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه