English

وزیر علوم:

دانشگاه‌ها محل پرورش انسان‌های مدافع اسلام است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه‌ها محلی برای پرورش انسان‌هایی اندیشمند، مومن، بصیر و مدافع اسلام و نظام اسلامی در پرتو ولایت است.

دانشگاه‌ها محل پرورش انسان‌های مدافع اسلام است

به گزارش خبرگزاری موج، محمدعلی زلفی‌گل روز پنجشنبه در آیین رونمایی از یادمان المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه بوعلی سینا همدان با تاکید بر پاسداشت حرمت شهدا و خانواده معزز شهدای والامقام، اظهار داشت: شهدا متعلق به هیچ گروه سیاسی، قومیت و نژادی نیستند، بلکه متعلق به نظام مقدس جمهوری اسلامی و اسلام هستند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: شهدا بزرگترین سرمایه زندگی خود را در طبق اخلاص گذاشتند و از کیان و ناموس ما دفاع کردند.

زلفی‌گل تاکید کرد: برای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های شهدا، باید یاد و خاطره آنها همیشه زنده نگه داشته شود، چراکه ما مدیون شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان هستیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نصب یادمان «سرو» به فرزندان ما نشان می‌دهد این مملکت راحت به دست نیامده و تا به امروز حفظ شده و برای یکپارچگی، امنیت و توسعه آن ایثارگری‌های زیادی در عرصه‌های مختلف در طول این چند دهه صورت گرفته است.

زلفی‌گل افزود: اینگونه نمادها و استفاده از هنر برای عمق بخشیدن به ارزش‌های میهنی و دینی ستودنی است.

وی با قدردانی از دانشگاه بوعلی‌سینا برای برگزاری المپیاد به نحو مطلوب، بیان کرد: این دانشگاه در پرورش سرآمدان علمی صاحب‌نام است و چهارمین المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر کشور به واسطه تلاش‌های آنها برگزار می‌شود.

زلفی‌گل تاکید کرد: اینگونه برنامه‌ها الگویی برای سایر دانشگاه‌ها محسوب می‌شود و تا وقتی زنده‌ایم مسیر شهدا را در پیش خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: اهداف ما نیز باید همان اهداف شهدا باشد که تمام همّ و غمّ خود را برای دوام و قوام نظام مقدس جمهوری اسلامی گذاشتند.

رییس دانشگاه بوعلی‌سینا همدان نیز در این مراسم اظهار داشت: چهارمین المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور زیر مجموعه کنگره هشت هزار شهید استان همدان در حال برگزاری است.

"حسین رضوان" با اشاره به اینکه باید پیرو شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی باشیم، افزود: شهدا مهم‌ترین شخصیت‌های جامعه هستند و ما به راهنمایی‌ و دعای خیر آنها نیاز داریم تا وظیفه خود را به درستی ایفا کنیم.

وی با بیان اینکه انسانِ طالب سعادت از شهدا غافل نمی‌شود، تصریح کرد: ملت ما خاطره جانفشانی‌ و ایثارگری‌های رزمندگان و شهدای خود را گرامی‌ می‌دارد، چراکه دانشجویان شهید ما دغدغه آن را داشتند که خاک، انقلاب و مردم از گزند دشمن در امان بماند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه