English

تفاهم نامه همکاری بین کانون پرورش فکری و پژوهشکده شورای نگهبان امضا شد

تفاهم نامه همکاری با موضوع «کودک، نوجوان و قانون مادر» بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و پژوهشکده شورای نگهبان امضا شد.

تفاهم نامه همکاری بین کانون پرورش فکری و پژوهشکده شورای نگهبان امضا شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، تفاهم نامه همکاری با موضوع «کودک، نوجوان و قانون مادر» بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و پژوهشکده شورای نگهبان و توسط علی فتاحی زفرقندی قائم مقام پژوهشکده و حامد علامتی مدیرعامل کانون به امضا رسید.

امضای این تفاهم نامه در راستای هم‌اندیشی درباره چگونگی تبیین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای مخاطب کودک و نوجوان و به زبان کودکان  و با هدف استفاده از ظرفیت‌های قانون اساسی به عنوان قانون مادر برای کودکان و نوجوانان انجام شد.

همچنین در کنار امضای این تفاهم نامه، نشستی با موضوع «بررسی و شناسایی ظرفیت‌های قانون اساسی در راستای تولید آثار هنری و ادبی برای مخاطب کودک و نوجوان» با حضور مسئولان و کارشناسان کانون پرورش فکری و پژوهشکده‌ شورای نگهبان و فعالان عرصه‌ی کودک و نوجوان برگزار شد.

اعلام اسامی برگزیدگان جشنواره‌ ادبی و هنری «بنیان اساسی» که سال گذشته با همکاری پژوهشکده‌ شورای نگهبان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شده بود از دیگر برنامه هایدر حاشیه امضای تفاهم نامه بین پژوهشکده شورای نگهبان و کانون پرورش فکری بود.

امضای تفاهم نامه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با پژوهشکده شورای نگهبان

کودکان و نوجوانان باید با قانون اساسی کشورشان آشنا باشند

حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حاشیه امضای تفاهم نامه گفت: بحث حقوق اساسی و اتصال آن با حوزه کودک و نوجوان موضوع نوینی است و گره زدن قانون اساسی با کودک و نوجوانان افتخاری است که با همت کانون و پژوهشکده انجام می شود.

علامتی تأکید کرد: اگر ایران قوی، محکم و پیشرفته می خواهیم حتما باید کودکان ما با حقوق و قانون اساسی کشورشان آشنا باشند.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: البته اقتضائات کودکانه ای داریم که به طور مبسوط باید به آن پرداخته شود.

به گزارش خبرگزاری موج، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در ۲۴ آبان ۱۳۵۸ توسط مجلس خبرگان قانون اساسی ابتدا در ۱۷۵ اصل و سپس در ۱۷۷ اصل تألیف و در تاریخ ۱۱ و ۱۲ آذر ۱۳۵۸ در همه‌پرسی قانون اساسی با ۹۹/۵ درصد آرا تصویب شد.

در سال ۱۳۶۸ پس از حکم امام خمینی(ره) به رئیس‌جمهور وقت (آیت الله خامنه ای)، تغییراتی در آن اعمال شد. بازنگری قانون اساسی در تاریخ ۶ مرداد ۱۳۶۸، متعاقب همه‌پرسی بازنگری قانون اساسی با ۹۷/۵ درصد آرا به تصویب رسید و ماده 77 به آن اضافه شد.

قانون اساسی جمهوری اسلامی یک مقدمه و چهارده فصل دارد که فصول آن به ترتیب عبارتند از: اصول کلی؛ زبان، خط، تاریخ و پرچم رسمی کشور؛ حقوق ملت؛ اقتصاد و امور مالی؛ حق حاکمیت ملت و قوای ناشی از آن؛ قوه مقننه؛ شوراها؛ رهبر یا شورای رهبری؛ قوه مجریه؛ سیاست خارجی؛ قوه قضائیه؛ صدا و سیما؛ شورای عالی امنیت ملی؛ و بازنگری در قانون اساسی.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه