English

استاد دانشگاه تهران در بین دانشمندان برتر تحقیقات گونه‌های شتر در جهان

بررسی کارنامه ۱۵۰ سال مطالعات علمی بین‌المللی بر روی گونه‌های مختلف شتر نشان می‌دهد که ایران در جایگاه ششم تولید علم در این عرصه و همچنین استاد دانشگاه تهران در میان ۲۰ دانشمند برتر تحقیقات شتر قرار دارد.

استاد دانشگاه تهران در بین دانشمندان برتر تحقیقات گونه‌های شتر در جهان

به گزارش خبرگزاری موج، یک بررسی تازه درباره کارنامه ۱۵۰ ساله تحقیقات جهانی روی شتر ، به نتایج جالبی درباره نقش دانشگاه تهران در این حوزه مطالعاتی دست یافته است.

این بررسی به روش کتاب‌سنجی بر روی ۷۵۹۳ مقاله پژوهشی که در فاصله سال‌های ۱۸۷۷ تا ۲۰۲۲ میلادی درباره شتر منتشر شده و در وبگاه جهانی علم (Web of Science) به ثبت رسیده‌اند، انجام شده است.
نتایج این بررسی حاکی از آن است که تولید علم در زمینه تحقیقات شتر، از سال ۱۹۶۸ شتاب زیادی گرفته و به میزان سالانه بیش از یکصد مقاله رسیده است. از سال ۲۰۱۰ به این سو نیز اقبال دانشمندان به تحقیقات شتر رشدی فزاینده داشته است و از آن زمان، سالانه حدود ۲۰۰ مقاله در حوزه تحقیقات شتر منتشر می‌شود.
در تولید مقالات این حوزه، به لحاظ سهم کشوری، ایران در جایگاه ششم و به لحاظ سهم فردی، دکتر امیر نیاسری نسلجی، استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در رتبه هجدهمین دانشمند قرار دارد.
همچنین در رتبه‌بندی برترین مؤسسات سرمایه‌گذار در زمینه تحقیقات شتر، دانشگاه تهران در رتبه هفتم جهان قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه