English

اطلاعیه سازمان ثبت احوال کشور در خصوص چگونگی تغییر نام اشخاص

در پی انتشار اخباری در خصوص چگونگی تغییر نام افراد به نقل از سایت سازمان ثبت احوال کشور در برخی از رسانه‌ها و فضای مجازی که موجب فضاسازی رسانه ای و ایجاد نگرانی بلاموضوع و تشویش اذهان عمومی در هموطنان شریف گردیده است، اطلاعیه‌ای از طرف روابط عمومی سازمان صادر شده است.

اطلاعیه سازمان ثبت احوال کشور در خصوص چگونگی تغییر نام اشخاص

به گزارش خبرگزاری موج، بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور، در این اطلاعیه آمده است: «تغییر اسامی اعلام شده که در رسانه‌ها مطرح شده، الزامی نیست و صاحبان این نام‌ها در صورت تمایل، می‌توانند درخواست خود را به سازمان ثبت احوال کشور اعلام تا مورد بررسی قرار گیرد.

 برابر ماده ۲۰ قانون ثبت احوال انتخاب نام با اعلام کننده است و وی می‌تواند نام هایی را که مغایر قانون منع به کارگیری اسامی و اصطلاحات بیگانه نباشد یا از سوی شورای عالی ثبت احوال ممنوع نشده باشد، انتخاب نماید.

در صورتی که نام افراد جزو نام های ممنوع شده باشد، فرد می‌تواند نسبت به تغییر نام خود اقدام کند ؛لذا ضرورتی برای تغییر نام افراد وجود ندارد.

نکته قابل توجه این است که سازمان ثبت احوال کشور هیچ گونه دخل و تصرفی در نام ثبت شده در اسناد هویتی افراد ندارد و تنها در هنگام نامگذاری فرد، کارشناسان این سازمان براساس ضوابط و قوانین موجود اقدام می‌نماید.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه