English

فروردین و اردیبهشت امسال ۲۶ تهرانی با مسمویت الکلی مرده‌اند

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: در دو ماهه اول سال ۱۴۰۲ در استان تهران ۲۶ مورد مرگ ناشی از مسمومیت الکل ثبت شده که ۲۲ مورد ناشی از مصرف متانول و ۴ مورد ناشی از مصرف اتانول بود.

فروردین و اردیبهشت امسال  ۲۶ تهرانی با مسمویت الکلی مرده‌اند

به گزارش خبرگزاری موج، مهدی فروزش مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران اظهار کرد: طی سال گذشته حدود ۲۴۳ هزار و ۶۲۵ پرونده در پزشکی قانونی استان بررسی شد که نسبت به سال ۱۴۰۰، در خصوص این آمار ۹.۳ افزایش ارائه خدمات داشتیم.

وی گفت: از ۲۴۳ هزار پرونده بررسی شده، ۱۰۳ هزار و ۹۰۰ مورد مربوط به نزاع جسمانی بوده که ۷.۷ درصد رشد نسبت به سال گذشته به ثبت رسیده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران افزود: در بحث همسر آزاری، ۱۴ هزار و ۸۶۷ پرونده مربوط به این حوزه است که منجر به ایجاد صدمات و مراجعه مصدومان به پزشکی قانونی استان در سال گذشته بود.

فروزش بیان کرد: در حوزه مصدومان حوادث رانندگی، ۴۲ هزار و ۲۴۲ پرونده مربوط به معاینات مصدومان ناشی از رانندگی به سازمان پزشکی قانونی ارجاع شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران ادامه داد: در سال گذشته در حوزه حوادث کار، ۲ هزار و ۹۴۳ پرونده معاینه بالینی ناشی از حوادث کار داشتیم.

وی تصریح کرد: در بحث غرق شدگی در استان تهران ۷۷ مورد پرونده بررسی تعیین علت فوت غرق شدگی داشتیم که نسبت به سال ۱۴۰۰، ۱۳ درصد کاهش داشتیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران بیان کرد: در حوزه مرگ گاز گرفتگی ناشی از استنشاق منواکسیدکربن در سال ۱۴۰۱، تعداد ۱۱۳ پرونده مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در حوزه پرونده‌های سوختگی، ۳۶۱ مورد مرگ ناشی از سوختگی در سال ۱۴۰۱، مورد بررسی پزشکی قانونی در سالن تشریح قرار گرفت.

فروزش گفت: آمار کلی اجساد ارجاعی به سالن تشریح در سال گذشته، ۱۴ هزار و ۵۳۸ پرونده متوفیات بود که مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص این پرونده‌ها اظهار نظر کارشناسی پزشکی قانونی انجام شد.

وی بیان کرد: در استان تهران در بخش عملکرد کمیسیون قصور پزشکی ۵ هزار و ۵۸۱ پرونده در کمیسیون‌های قصور پزشکی اظهار نظر کردیم که از این تعداد ۴ هزار و ۳۱۲ پرونده مربوط به افراد مصدومی بود که به دلیل قصور پزشکی به این کمیسیون معرفی شده بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران ادامه داد: از تعداد آمار ۵ هزار و ۵۸۱ پرونده قصور پزشکی، ۲ هزار و ۵۹۹ پرونده محکوم شدند و در تعداد ۲ هزار و ۹۸۲ پرونده تبرئه شدند.

وی اضافه کرد: ۸۸۶ نفر از فوت شدگان ناشی از حوادث رانندگی در تهران در داخل شهر و همچنین ۵۳۸ نفر نیز در بیرون از شهر فوت شدند؛ ۱۳ فوتی در جاده‌های روستایی و ۲ مورد در حوادث خاص درون شهری بودند که جان خود را از دست دادند.

فروزش در خصوص آمار فوتی‌های ناشی از مسمومیت با الکل در استان تهران تصریح کرد: در بازه زمانی دو ماهه سال گذشته ۱۹ نفر مسمومیت و مرگ به دنبال مصرف الکل در استان داشتیم که ۶ نفر در پی مصرف اتانول و ۱۳ نفر به دلیل مصرف متانول فوت کردند.

وی افزود: همچنین در دو ماهه اول سال ۱۴۰۲ نیز در استان تهران ۲۶ مورد مرگ ناشی از مسمومیت الکل داشتیم که ۲۲ مورد ناشی از مصرف متانول و ۴ مورد ناشی از مصرف اتانول بود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران بیان کرد: طی دوماه اول سال جاری، ۱۷ هزار و ۹۷۷ نفر در زمینه صدمات ناشی از نزاع را معاینه کردیم که در سال گذشته ۱۶ هزار و ۹۷ نفر بوده است.

وی افزود: در دو ماهه اول امسال ۷ هزار و ۲۱۳ پرونده در حوزه تصادفات توسط اداره کل پزشکی قانونی استان تهران مورد بررسی قرار گرفتند.

فروزش گفت: در دوماهه سال ۱۴۰۲، ۲۲۷ مورد تعداد فوتی‌های به ثبت رسیده در حوزه تصادفات است که این تعداد نسبت به مشابه در بازه زمانی سال ۱۴۰۱ نیز همین میزان بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران خاطرنشان کرد: عمده مراجعه به ما در ساعات غیر اداری مربوط به مصدومان ناشی از نزاع و تصادفات رانندگی هستند و در حال حاضر تا ساعت ۹ شب معاینات عادی انجام می‌شود و در موارد خاص نیز به صورت شبانه روزی معاینات پزشکی انجام می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه