English

سازمان هواشناسی کشور؛

هشدار نارنجی در سواحل خزر/ خیزش گردوخاک در ۱۶ استان

سازمان هواشناسی کشور نسبت به خیزش گردوخاک در ۱۶ استان و احتمال غرق شدن شناگران در شمال کشور هشدار داد.

هشدار نارنجی در سواحل خزر/ خیزش گردوخاک در ۱۶ استان

به گزارش خبرگزاری موج، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از افزایش سرعت وزش باد به حداکثر ۲۸ نات و ارتفاع امواج در سواحل۱.۵تا ۲ متر و در فرا سواحل ۲ تا ۳ متر خبر داد.

این وضعیت جوی از بعدازظهر پنجشنبه تا بعدازظهر شنبه (۴ تا ۶ اسفند) در دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و گلستان مورد انتظار است.

براثر این مخاطرات احتمال غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های صیادی، خسارت به شناورهای سبک تفریحی و نیمه‌سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی در سواحل و فراسواحل وجود دارد.

سازمان هواشناسی کشور برای کاهش آسیب‌های احتمالی اجتناب از عملیات تفریحی به‌ویژه غواصی و شنا، محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع‌آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در ساحل و دور از ساحل را توصیه می‌کند.

همچنین این سازمان با صدور هشدار زردرنگ از افزایش گرادیان فشاری، رخداد وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در مناطق مستعد همراه با خیزش گردوخاک خبر داد.

این مخاطرات جوی روز پنج‌شنبه (۴ اسفند) در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، سمنان، تهران، شمال فارس، مرکزی، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد و جنوب اصفهان، روز جمعه (۵ اسفند) در البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، یزد، فارس، شمال سیستان و بلوچستان و روز شنبه (۶ اسفند) در شرق سمنان، شرق خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، شرق کرمان، جنوب تهران، شمال قم و شمال شرق اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

براثر این وضعیت جوی احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال سقوط تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال و نهال‌ها، احتمال کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، احتمال تاخیر در پرواز و در نقاط کوهستانی و برفگیر احتمال سقوط بهمن وجود دارد.

این سازمان احتیاط در تردد، پرهیز از صعود به ارتفاعات، خودداری از توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، محدودیت و احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی و کویرپیمایی را لازم می‌داند.

 

بیشتر بخوانید:

دریای خلیج فارس امروز مواج است

هشدار هواشناسی درباره وقوع طوفان در تهران و ۱۰ استان دیگر

هوای کشور تا پایان هفته آرام و گرم می‌شود/ طوفان در راه تهران و چند شهر دیگر

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه