English

درستی در جمع خبرنگاران:

پدیده بساط گستری روی سکوها باید جمع آوری شود

با اشاره به اینکه پدیده بساط گستری روی سکوها باید جمع آوری شود اعلام کرد: در حالت کلی دستفروشی جرم نیست و نباید با حالت قهری با آن برخورد شود اما دستفروشان نباید برای مسافران مزاحمت ایجاد کنند.

پدیده بساط گستری روی سکوها باید جمع آوری شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، ظهر امروز نشست صمیمانه مسعود درستی مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.

مسعود درستی در این نشست با بیان اینکه شرکت بهره برداری ۲۴ سال در حال خدمات رسانی به مردم است گفت: سعی کردیم در عملکرد خود سیر صعودی داشته باشیم. روزانه در مترو ۲۰۶۰ حرکت و ۵۴۰۰۰پیمایش وجود دارد، تقریبا چیزی فراتر از مرزهای ابی و خاکی کشور. یعنی در طول روز مجموع پیمایش های ما مساوی است با ۶ بار دور زدن کشور.

وی ادامه داد: تلاش میکنیم این پیمایش ها بدون خطا و مشکل طی شود و بالاترین میزان رضایتمندی داریم اما طبیعتا از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری مشکلاتی داریم. 

درستی درخصوص ساماندهی دستفروش ها و پدیده بساط گستری در ایستگاه های مترو گفت: ر‌واج پدیده بساط گستری نظم ایستگاه ها را از حالت طبیعی خارج کرده است اما این پدیده به طور خاص تر در ۱۰ الی ۱۲ ایستگاه های پرتردد شامل ایستگاه تئاتر شهر، امام خمینی، دروازه دولت و … که پرتردد هست بیشتر دیده می شود که باید ساماندهی شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در این خصوص با اشاره به آغاز طرح نظم و انضباط در ایستگاه محمدیه بیان کرد: پدیده بساط گستری تا پایان بهمن ها با اغاز این طرح در ایستگاه محمدیه جمع اوری می شود که در صورت موفقیت در سایر ایستگاه ها هم صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه پدیده بساط گستری روی سکوها باید جمع آوری شود اعلام کرد: در حالت کلی دستفروشی جرم نیست و نباید با حالت قهری با آن برخورد شود اما دستفروشان نباید برای مسافران مزاحمت ایجاد کنند.

درستی با بیان اینکه طرح ساماندهی دستفروشان در دستور کار است گفت: جمع آوری و ساماندهی دستفروشان بنا به شرایطی در ماه های گذشته مورد تاکید و دستور کار نبوده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با اشاره به گزارش های خرابی پله های مترو گفت: نگاه ما درخصوص خرابی مترو متفاوت از نکاه مردم است در حقیقت ما به پله های خراب میگوییم که در یک روز کامل سرویس دهی نداشته باشد یعنی اگر پله  تنها در بخشی از روز پله سرویس دهی نداشته باشد آن را در آمار قرار نمی دهیم.

وی با اشاره به آمار خرابی پله برقی ها در تاریخ ۲ بهمن تاکید کرد: براساس این گزارش ۳ پله برقی خراب در خط یک داشتیم. در تجریش یک پله برقی ۱۱ روز خاموش است که در حال اورهال بوده؛ در ایستگاه شریعتی نیز یک پله برقی ۶ روز و ایستگاه کهریزک نیز یک پله برقی ۳ روز است که خاموش است.

درستیافزود: نمیتوانیم وعده دهیم ۲۰۰۰ پله برقی مترو هیچگاه خراب نمی شود اما رفع مشکل پله برقی ها ربطی به تحریم ندارد ولی در بعضی موضوعات بعضی قطعه ها به دلیل گذر سن در بازار موجود نیست.

وی با بیان اینکه ما در حوزه بلیت و زیرساخت مشکلاتی داریم که قرار است تا اوایل سال حل شود خاطرنشان کرد: امروز از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲ گیت های مترو مشکل داشت که گیت ها برای مسافران باز شد هرچند که برای ما زیان بار است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران درباره وجود زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری در جهت اجرای مصوبه شورای شهر جهت رایگان شدن مترو در روزهای آلودگی هوا یادآور شد: زیر ساخت های نرم افزاری و سخت افزاری برای رایگان شدن مترو وجود دارد. برخی موضوعات از قبل تمهیدات آن اندیشیده شده و ما تنها با دستور کتبی شهردار این کار را انجام می دهیم. کما اینکه در روزهای جمعه تردد نمازگزاران رایگان است.

وی درباره تعمیرات ایستگاه های مترو تاکید کرد: در زمینه اورهال ایستگاه ها در حوزه ابنیه این مجموعه ها اقداماتی انجام می دهیم اما تجهیزات الکترونیکی، سخت افزاری و نرم افزاری ایستگاه ها به روز اورهال می شود.

درستی در بخش دیگر صحبت های خود درباره افزایش واگن مختص به بانوان گفت: در مجموع ۱.۵ واگن در ابتدا و ۱.۵ واگن نیز در انتها مختص به بانوان است.

وی درباره سوار شدن برخی از آقایان در واگن بانوان افزود: عدم سوار شدن آقایان در واگن های مختص به بانوان یک کار فرهنگی است؛ ما نمی توانیم به طور قطعی مانع از این کار شویم کما اینکه تذکراتی داده می شود.

درستی ادامه داد: شرکت بهره برداری مترو تهران یک شرکت خدماتی است و ارگان های انتظامی می توانند در این زمینه کمک کنند.

وی بیان کرد: از ۷ واگن مترو ۳ واگن به خانم ها اختصاص داده شده است و بانوان از واگن های دیگر نیز می توانند استفاده کنند.

وی درباره وضعیت انبارهای لوازم یدکی مترو تهران تاکید کرد: ما در مترو مشکلاتی داریم که درون خانوادگی است و انبارهای خالی نباید باعث به هم خوردن آرامش مسافران شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران بیان کرد: در حال حاضر ۱۳۸ قطار در حال تردد در خطوط مترو داریم. با تمام مشکلاتی که در این زمینه داریم به گونه ای که از عمر برخی از قطارهای مترو نزدیک به ۳ دهه می گذرد اما دارای استانداردهای ایمنی هستند.

وی گفت: به هر حال تحریم ها ما را در سال های اخیر اذیت کرده است. امروز همچنان از قطارهای دی سی استفاده می کنیم و کار ناایمن انجام نمی دهیم. نواقصی داریم که کیفیت کار را پایین می آورد.

درستی تصریح کرد: طبق برنامه ۱۶ ماهه ای که در این زمینه داریم، قرار است در دو گام کلان مشکلات ناوگان را به گونه ای حل کنیم که در حوزه ایمنی و خدمات رسانی مساله ای وجود نداشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه