English

معاون حقوقی و امور مجلس قوه‌قضاییه:

اصلاح قانون کارآمد و انتخاب مدیران صالح بخشی از مشکلات اقتصادی را حل می‌کند

معاون حقوقی و امور مجلس قوه‌قضاییه گفت: با اصلاح و تنظیم قانون کارآمد و شفاف و انتخاب مدیران صالح، انقلابی و کارآمد می‌توان بخشی از مشکلات اقتصادی را مرتفع کرد.

اصلاح قانون کارآمد و انتخاب مدیران صالح بخشی از مشکلات اقتصادی را حل می‌کند

 به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام و المسلمین قدرتی معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با بیان اینکه یکی از علل مشکلات اقتصادی امروز ناکارآمدی برخی قوانین و تعدادی از مدیران است، ابراز داشت: براساس روایات رضایت این بانوی بزرگوار رضایت خداوند و خشم ایشان، خشم خداوند را به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه یکی از علل مشکلات اقتصادی امروز ناکارآمدی برخی قوانین و تعدادی از مدیران است، گفت: با اصلاح و تنظیم قانون کارآمد و شفاف و انتخاب مدیران صالح، انقلابی و کارآمد می‌توان بخشی از مشکلات اقتصادی را مرتفع کرد.

معاون حقوقی و امورمجلس قوه قضاییه با بیان اینکه اصلاح و تقویت باورها نسبت به مبدأ و معاد عامل ریشه‌ای حل مشکلات است، تصریح کرد: اگر در باور انسان مسأله مبدأ و معاد درست تبیین نشود به هر اندازه قانون بنویسیم بازهم موفق به رفع تمام مشکلات نخواهیم بود.

وی افزود: شاید دنیای غرب در حوزه مسائل اقتصادی، قانون‌های شفاف‌تری داشته باشد اما بزرگترین جنایتکاران و استثمارگران و فقرا هم در آن کشورها هستند که ریشه آن عدم باور به خدا و قیامت است.

 قدرتی با بیان اینکه در سال ۱۹۷۸ بزرگترین خودکشی تاریخ بشر در آمریکا اتفاق افتاد، اظهار کرد: افراد زیادی بر اساس باورهایی که داشتند و نظام حاکم بر آمریکا آن‌ را برنمی‌تابیدند، مجبور شدند که از شهر خارج و در یکی از جنگل‌های آمریکا شهری را بنا کنند اما حکومت آنچنان زندگی را بر آن‌ها سخت گرفت که تمام آن‌ها تصمیم به خودکشی گرفتند از جمله ۳۰۰ کودک و یا ۵۰ تا ۶۰ میلیون نفری که در جنگ‌های جهانی اول و دوم توسط نظام حاکم بر غرب کشته شدند و یا بمباران هیروشیما که ده‌ها هزار نفر یک دفعه از بین رفتند.

وی افزود: در طول ۴۰۰ الی ۵۰۰ سالی که از کشف قاره آمریکا می‌گذرد بیش از یکصد میلیون سرخ پوست چه با اسلحه سرد، چه با اسلحه گرم و یا با مواد شیمیایی و حدود ۴۳ نوع میکروب تولیدی کشته و زنانشان به بردگی گرفته شدند که منشأ آن جز روحیه استکباری و بی‌ایمانی نیست، حالا نیز همین جانیان دم از حقوق بشر می‌زنند و برای اجرای یک حد الهی که نظام اسلامی تصویب آن را بر اساس همین موازین که غربی‌ها به دروغ مدافع آن هستند مانند حقوق بشر و دموکراسی و منطبق با شرع انجام داده‌است، غوغا به پا می‌کنند.

معاون حقوقی و امورمجلس قوه قضاییه ادامه داد: برخی از نخبگان این جامعه که از سرمایه این ملت و بیت المال و امکاناتی که نظام برای آن‌ها فراهم کرده، امروز به جایگاهی رسیده‌اند و باید قلم و بیانشان در جهت تقویت و اقتدار کشور اسلامی باشد و بگونه‌ای علمی سخن بگویند، متأسفانه مانند دشمنان این کشور مسئله را زیر سوال می‌برند و دشمن را خوشحال می‌کنند و آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و موجب ناامنی در جامعه می‌شوند.

وی افزود: قانونگذار ما از سال ۱۳۶۱ تاکنون به هردلیل و با توجه به مصلحت و امنیت کشور در خصوص مجازات محارب آن دیدگاه و نظریه‌ای را پذیرفته است که انتخاب مجازات بر عهده قاضی گذاشته شده است. اگر محققان به منابع فقهی نیز مراجعه کنند ملاحظه می‌کنند که فحول فقها نیز چنین نظری داشتند.

قدرتی گفت: نظام استکباری می‌داند اگر جمهوری اسلامی موفق شود اقتداری را که در حوزه نظامی کسب کرده در حوزه‌های اقتصادی و قضایی نیز به دست آورد و طبق فرمایش مقام معظم رهبری تبدیل به ایران قوی بشود آنگاه الگویی خواهد بود برای بسیاری از کشورها و این خطر را نظام استکباری به خوبی احساس می‌کند.

معاون حقوقی و امورمجلس قوه قضاییه بیان کرد: غربی‌ها مشاهده می‌کنند نظام اسلامی در طول چهار دهه اخیر تحولی در حوزه‌های گوناگون به ویژه در حوزه زنان ایجاد کرده است. پیش از انقلاب در رشته‌های مختلف ازجمله علوم پزشکی، علوم پایه و علوم انسانی و حوزوی، بانوان نخبه اندکی داشتیم که امروز حضور بانوان در شاخه‌های مختلف علمی رشد بسیار چشمگیری داشته و از بسیاری کشورهای پیشرفته دنیا موفق‌تر هستیم و این جمع نخبگانی بانوان مایه افتخار و مباهات کشور است اما این ارتقا علمی که بانوان ما پیدا کردند برای نظام استکباری اعلام خطر است لذا با شعار دروغین زن زندگی آزادی می‌خواهند در جامعه ما اختلاف ایجاد کنند و برخی از جوانان ناآگاه و بعضاً نخبگان غافل یا فریب خورده نیز همراهی کردند لکن الحمدالله به دلیل بصیرت افزایی مقام معظم رهبری و حضور آگاهانه، مخلصانه و صبر انقلابی و ایثارگرایانه خانواده شهدا، تیرشان به سنگ خورد و خودشان اقرار می‌کنند این همه هزینه‌ای که کرده‌اند فایده‌ای نداشته است.

وی با بیان اینکه مستکبران عالم با تمام تلاشی که کردند هنوز نتوانستند اقتدار و جایگاه نظام اسلامی، ولایت فقیه و مذهب شیعه را بفهمند، گفت: نظام اسلامی بحمدلله برخوردار از یک دستگاه قضایی شجاع، قاطع و با صلابت است و قضات شریف با تکیه بر رهنمودهای مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه و طبق موازین شرعی و قانونی نهایت رأفت اسلامی و دقت لازم را اعمال می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه