English

اصلاح آدرس‌ ایرانیان در سامانه ثبت احوال رایگان شد

سازمان ثبت احوال کشور در راستای ارائه تسهیلات به شهروندان امکان اصلاح رایگان آدرس‌ ایرانیان در سامانه ثبت احوال را از زمان جابجایی در بازه زمانی ۲۰ روزه فراهم شده است.

اصلاح آدرس‌ ایرانیان در سامانه ثبت احوال رایگان شد

به گزارش خبرگزاری موج، بر اساس قانون الزام تخصیص شماره ملی و کد پستی و آیین نامه آن، مصوبه پنجم جلسه یازدهم شورای اجرایی فناوری اطلاعات و نیز ماده ۶۳ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، سازمان ثبت احوال کشور متولی مدیریت نشانی اشخاص حقیقی و ارائه آمار و گزارش‌های جابجایی و مهاجرت مبتنی بر اطلاعات پایگاه نشانی ایرانیان می‌باشد.

این امکان به صورت رایگان با توجه بر اینکه افراد از زمان جابه‌جایی می‌بایست در بازه زمانی ۲۰ روز با مراجعه به پورتال سازمان ثبت احوال نسبت به اعلام نشانی جدید خود اقدام کنند، وجود دارد؛ لذا این اقدام از طریق مراجعه به سایت ncr.ir، پورتال سازمان به نشانی sabteahval.ir و با مراجعه به نشانی: my.gov.ir امکان پذیر است.

در سال ۱۴۰۱ سازمان ثبت احوال کشور با اتکا بر توان داخلی و ظرفیت‌های موجود خود توانست برای اولین بار در کشور نرخ باروری در سال ۱۴۰۰ را مبتنی بر داده‌های ثبتی موجود در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور تولید و ارائه کند. با انجام این کار، میزان باروری کل بر اساس جمعیت گروههای سنی زنان ۱۵ تا ۴۹ ساله و ولادت ثبت شده به تفکیک سن مادران این گروههای سنی بر پایه اطلاعات پایگاه جمعیت کشور محاسبه و  در اختیار مراجع تصمیم گیری قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه