English

وضعیت آب و هوای کشور ۸ آذر ۱۴۰۱/ افزایش غلظت آلاینده‌ها در کلانشهرها

کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای امروز ۸ آذر تشریح کرد.

وضعیت آب و هوای کشور 8 آذر 1401/ افزایش غلظت آلاینده‌ها در کلانشهرها

به گزارش خبرگزاری موج، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای امروز ۸ آذر تشریح کرد و گفت: امروز بارش‌هایی در استان گیلان و شرق اردبیل خواهیم داشت و  از بعد ظهر امروز با ورود سامانه بارشی به کشور در شهرهای غربی و شمال‌غربی نیز رگبار پراکنده توام با بارندگی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه امروز در شهرهای بزرگ مانند تهران، البرز ، اراک و اصفهان افزایش غلظت آلاینده‌ها را خواهیم داشت افزود: در روز چهارشنبه در استان گیلان و غرب مازندران بارش‌ها به صورت خفیف ادامه پیدا خواهد کرد و فردا این سامانه در شمال‌غرب و غرب کشور تقویت خواهد شد.

رفیعی با تاکید بر این که فردا هم افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای بزرگ و پرجمعیت پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: از روز پنجشنبه کاهش بارندگی در غرب و شمال‌غرب پیش‌بینی شده است که بتدریج تداوم این بارش‌ها به سمت شرق و شمال‌شرق کشور خواهد بود .

وی با هشدار مواج بودن آب‌های دریای خزر در سه روز آینده،افزود: روز جمعه اردبیل و سواحل خزر و همچنین اذربایجان‌شرقی و خراسان‌شمالی و شمال خراسان رضوی از این بارش‌ها بهره‌مند خواهند شد.

وی با بیان این که روز چهارشنبه و پنجشنبه از لحاظ دمایی در شمال‌غرب، غرب  و سواحل دریای خزر شاهد کاهش دما خواهیم بود ،توضیح داد : از بعدظهر روز پنجشنبه و روز جمعه نوار شرقی کشور با کاهش دما مواجه خواهند بود.

کارشناس سازمان هواشناسسی هوای امروز پایتخت را قسمتی ابری همراه با غبار محلی پیش بینی کرد و گفت:  از اواخر فردا شاهد بارش پراکنده باران در سطح استان تهران خواهیم بود.

رفیعی خاطر نشان کرد: بیشینه دمای هوای پایتخت  ۱۷درجه بالای صفر و کمینه دما ۷ درجه  بالای صفر گزارش شده است.

وی با اشاره به سردترین نقطه کشور طی ۲۴ ساعت گذشته اظهارداشت: خیرآباد استان زنجان امروز دمای ۸ درجه زیر صفر را به ثبت رساند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه