English

فرمانده فراجا در همایش تخصصی پلیس امنیت اقتصادی فراجا مطرح کرد؛

افزایش ۴۱ درصدی کشف پرونده های جرایم اقتصادی در سال گذشته/ هدف اصلی متلاشی کردن سرشبکه های اصلی قاچاق است

فرمانده فراجا گفت: به هیچ عنوان و از هیچ طریقی نباید اجازه دهیم که کالای قاچاق وارد کشور شود، باید سرشبکه های اصلی را شناسایی و با آنها برخورد کنیم.

افزایش ۴۱ درصدی کشف پرونده های جرایم اقتصادی در سال گذشته/ هدف اصلی متلاشی کردن سرشبکه های اصلی قاچاق است

 

به گزارش خبرگزاری موج، سردار «حسین اشتری» در همایش تخصصی پلیس امنیت اقتصادی فراجا به نقش و اقدامات تاثیرگذار پلیس امنیت اقتصادی فراجا اشاره کرد و گفت: خدمات پلیس امنیت اقتصادی فراجا بر کسی پوشیده نیست؛ امروز دشمن علاوه بر تهدیدات بسیار در حوزه های نظامی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی موضوع اقتصاد را نیز مورد هدف و اولویت خود قرار داده است.

 سردار اشتری ادامه داد: امروز دولتمردان خصوصا دولت انقلابی سیزدهم توانسته است در رفع نگرانی و دغدغه های مردم در حوزه اقتصادی اقدامات مطلوب و رضایت بخشی را انجام دهد.

فرمانده فراجا با تاکید بر اینکه امروز اقتصاد موضوع اصلی و اولویت دار در کشور است، تصریح کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب اقتصادی در کشور باید بیش از پیش تلاش کنیم؛ در این راستا بایستی فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری را در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که به موضوع اقتصاد به صورت حکیمانه و هوشمندانه اشاره کرده اند را مورد اهتمام ویژه قرار دهیم.

سردار اشتری به خدمات شبانه روزی انتظامی کشور از مرز تا مرکز و حضور پلیس در گمرکات اشاره و تصریح کرد: بایستی از تمامی ظرفیت های موجود در کشور برای پیشگیری از قاچاق بهره لازم را ببریم این امر نیازمند یک برنامه ریزی دقیق، اصولی و شفاف به عنوان یک نقشه راه می باشد؛ بنابراین بایستی برای تسریع در رسیدن به اهداف مدنظر در این حوزه بیش از پیش تلاش کنیم.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اینکه هدف اصلی ما متلاشی کردن باندها و سرشبکه های اصلی قاچاق است، عنوان کرد: به هیچ عنوان و از هیچ طریقی نباید اجازه دهیم که کالای قاچاق وارد کشور شود، بایستی با یک برنامه ریزی دقیق در راستای برخورد با واردکنندگان کالای قاچاق وارد میدان شویم و سرشبکه های اصلی را شناسایی و با آنها برخورد کنیم.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه به کشفیات چشمگیر پلیس امنیت اقتصادی طی سال های اخیر اشاره کرد و گفت: کشف پرونده های جرایم اقتصادی در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است، در مقایسه با سال ۹۹ افزایش ۴۱ درصدی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در مبارزه با قاچاق کالا با اولویت برخورد با سازمان جرم و جرایم سازمان یافته قاچاق، افزایش ۶۲ درصدی را شاهد بودیم؛ میزان ارزش ریالی کشفیات کالای قاچاق در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۹۹ افزایش ۴۸ درصدی داشته است. ( ارزش ریالی کشفیات کالا در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۶۱ هزار میلیارد ریال است)

فرمانده کل انتظامی کشور همچنین عنوان کرد: در راستای کمک به اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها با راه اندازی قرارگاه عملیاتی مقابله با احتکار و قاچاق کالاهای اساسی نسبت به شناسایی و برخورد محتکران کالاهای اساسی با همکاری سازمان های متولی نیز اقدامات لازم انجام شده و در برخورد با اخلالگران در بازار ارز ، طلا و سکه و معاملات فردایی با شناسایی و برخورد با تعدادی از شبکه های فعال در این زمینه دولت را در جهت تثبیت قیمت بازار ارز و طلا کمک کرده و بانک مرکزی نیز از خدمات پلیس در مبارزه با اخلالگران در مدیریت بازار ارز بهره مند شده است.

سردار اشتری به حضور پلیس در گمرکات نیز اشاره کرد و گفت: پلیس در هر جایی که حضور دارد بایستی نقش آفرین، اثربخش، تصمیم گیر و تصمیم ساز باشد و اجازه انجام هیچ گونه تخلف را به متخلفان ندهد؛ لازم است تمامی سامانه ها و امکانات مورد نیاز در اختیار پلیس برای کنترل و جلوگیری از هرگونه قاچاق باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه