English

ارائه ۸۶ هزار و ۵۷۸ مورد خدمت درمانی به زائران ایرانی در حج ۱۴۰۱

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر از ارائه ۸۶ هزار و ۵۷۸ مورد خدمت درمانی به زائران ایرانی در حج ۱۴۰۱ خبر داد.

ارائه ۸۶ هزار و ۵۷۸ مورد خدمت درمانی به زائران ایرانی در حج ۱۴۰۱

به گزارش خبرگزاری موج، سیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمراز ارائه ۸۶ هزار و ۵۷۸ مورد خدمت درمانی به زائران ایرانی در حج ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: از ۲۶ خرداد تا عصر روز گذشته ۱۶ تیرماه، ۸۶ هزار و ۵۷۸ مورد خدمات درمانی به حجاج ایرانی توسط پزشکان جمعیت هلال احمر ارائه شده که از این تعداد، ۲۹ هزار و ۹۸۴ مورد، ویزیت در درمانگاه‌ها و ۵۴۵۱ مورد نیز خدمات ویزیت تخصصی به زائران بوده است.

مرعشی از بستری ۱۸۸ نفر از حجاج ایرانی از ۲۶ خرداد تا روز گذشته خبر داد و گفت: در این مدت ۳۷ نفر در بخش ccu بستری شده اند. در حال حاضر ۲ بیمار در بیمارستان سعودی و ۴ زائر بیمار نیز در بیمارستان هلال‌احمر بستری هستند.

وی افزود: همچنین در این مدت ۲۶ هزار و ۶۱۵ نسخه در درمانگاه‌ها و ۱۶۰۵ نسخه نیز در داروخانه‌های مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر مستقر در مکه مکرمه و مدینه منوره صادر شده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تصریح کرد: آمار خدمات پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و اکو به ۴۴۳۲ مورد رسیده است. خدمات پرستاری شامل نوارقلب، سنجش فشارخون، گچ‌گیری، تزریقات، بخیه، سرم تراپی و پانسمان هم در این مدت ۱۶ هزار و ۷۶۱ مورد بوده است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر مرعشی ماموریت‌های امداد، مددکاری و انتقال بیماران را ۱۵۴۲ مورد عنوان کرد و گفت: به طور کلی ۸۶ هزار و ۵۷۸ مورد خدمت درمانی هم به زائران ارائه شده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تاکید کرد: حال عمومی زائران ایرانی خوب است و مناسک حج با آرامش در حال انجام است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه