English

پیش بینی وضعیت جوی کشوری طی پنج روز آتی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا وضعیت جوی کشوری طی پنج روز آتی را پیش بینی کرد.

پیش بینی وضعیت جوی کشوری طی پنج روز آتی

به گزارش خبرگزاری موج، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا وضعیت جوی کشوری طی پنج روز آتی را پیش بینی و اظهار کرد: تا روز دوشنبه (۱۳ تیرماه) در شرق کشور وزش باد شدید و گردوخاک، پدیده غالب است. در سه روز آینده در استان‌های خوزستان، ایلام و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از روز یک‌شنبه  (۱۲ تیرماه) کاهش محسوس دما در استان‌های واقع در نوار شمالی و نیمه شرقی کشور رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه از لحاظ بارندگی در بعدازظهر شنبه (۱۱ تیرماه) و روز یک شنبه (۱۲ تیرماه) در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل بارندگی، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود گفت: دریای خزر نیز در این مدت مواج خواهد بود.

ضیاییان ادامه داد: روزهای دوشنبه (۱۳ تیرماه)‌ و سه‌شنبه (۱۴ تیرماه) در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان رگبار رعدوبرق و وزش باد شدید موقت همراه با گاهی گرد وخاک پیش بینی می شود. در پنج روز آینده خلیج فارس و دریای عمان مواج است.

وی همچنین دمای هوای پایتخت طی سه روز آتی را اینگونه پیش‌بینی کرد: دمای هوای تهران در روز جمعه در کمترین و بیشترین حالت خود به ترتیب ۲۵ و ۳۹ درجه سانتیگراد، در روز شنبه، ۲۶ و ۴۰ درجه سانتیگراد و در روز یکشنبه بین ۲۳ و ۳۶ درجه سانتیگراد خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه