English

وضعیت جوی کشور تا ۲۳ اسفند/ بارش باران در سطح کشور طی امروز

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در محدوده قابل توجهی از کشور و خیزش گرد و خاک در برخی استان‌ها طی امروز (۲۰ اسفندماه) خبر داد.

وضعیت جوی کشور تا ۲۳ اسفند/ بارش باران در سطح کشور طی امروز

به گزارش خبرگزاری موج، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی کشوراظهار کرد: امروز (۲۰ اسفندماه) گستره فعالیت سامانه بارشی در نوار غربی، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل شمالی، برخی مناطق شمال شرق و شرق کشور و در غرب اصفهان، فارس و بوشهر است و سبب بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و در ارتفاعات سبب بارش برف می‌شود.

وی در ادامه گفت: در شمال خلیج فارس، بوشهر، جنوب خوزستان، فارس، اصفهان، یزد و خراسان رضوی وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک وجود دارد.

ضیاییان با بیان اینکه امروز غرب خلیج فارس و دریای خزر مواج است، اظهارکرد: بارش در غرب اصفهان، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان و ارتفاعات البرز مرکزی شدت خواهد داشت.

به گفته وی شنبه و یکشنبه (۲۱ و ۲۲ اسفندماه) در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه جنوبی اصفهان، شمال فارس، بوشهر، نیمه جنوبی خوزستان، برخی مناطق یزد، خراسان رضوی،  شمال خراسان جنوبی، در برخی مناطق شمال غرب و سواحل شمالی بارش گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اظهار کرد: طی این دو روز در استان‌های چهارمحال و بختیاری و جنوب اصفهان بارش شدت دارد.

وی اضافه کرد: دوشنبه (۲۳ اسفندماه) گستره بارش شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، سواحل شمالی، ارتفاعات البرز، برخی مناطق خراسان شمالی، خراسان رضوی، شرق لرستان، چهار محال و بختیاری، غرب اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود همچنین سه شنبه (۲۴ اسفندماه) گستره فعالیت سامانه کل نوار شمالی و برخی مناطق غرب را در بر خواهد گرفت و در ارتفاعات جنوب غرب بارش ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (٢١ اسفندماه) نیمه ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ١١ و حداکثر دمای ١٨ درجه سانتیگراد و برای روز  یکشنبه (٢٢ اسفندماه) قسمتی ابری و گاهی نیمه ابری و همراه با وزش باد با حداقل دمای ١١ و حداکثر دمای ١٩ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۰ و ۲۱ اسفند ماه) بندرعباس  با دمای ۳۲ و ۳۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با  دمای ۲-  و صفر درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه