English

رییس سازمان امداد و نجات در گفتگو با موج تشریح کرد:

جزئیات زلزله ۵.۲ ریشتری کهگیلویه و بویراحمد

رییس سازمان امداد و نجات گفت: شش تیم ارزیاب اولیه به مناطق زلزله زده کهکیلویه و بویر احمد اعزام شدند. در نخستین دقایق بامداد امروز زلزله 5.2 دهم ریشتری برخی نقاط این استان را لرزاند.

جزئیات زلزله ۵.۲ ریشتری کهگیلویه و بویراحمد

 به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج در نخستین ساعات بامداد روز دوشنبه ١٤ مرداد ماه سال جاری زلزله ای به بزرگی 5.2 دهم در مقیاس ریشتر برخی از نقاط استان کهکیلویه و بویر احمد به ویژه شهرهای چرام و  گچساران در این استان را لرزاند.

*اعزام 6 تیم ارزیاب به منطقه

مرتضی سلیمی که در این اثنا در حال مدیریت تیم های ارزیاب و امدادگر سازمان امداد و نجات بود در گفت و گویی کوتاه با خبرنگار موج ضمن تایید خبر فوق از اعزام فوری 6 تیم ارزیاب مناطق زلزله زده خبر داد.

رییس سازمان امداد و نجات در گفت و گو با موج گفت: تا کنون ۶ تیم ارزیاب اولیه از سوی جمیعت هلال‌احمر به مناطق زلزله‌زده اعزام شده اند که خبر های واصله حاکی از ترک خوردگی دیوارها در شهرستان گچساران و برخی روستاهای اطراف است. 

*دو نفر در حال فرار مصدوم شده اند

وی در پاسخ به این سوال که زلزله مذکور خسارات جانی در بر داشته یا خیر، گفت: خوشبختانه تا کنون خبری که موید جان باختن هموطنان کهکیلویه و برویر احمدی باشد را دریافت نکرده ایم. بجز اینکه دو نفر از ساکنان منطقه در حال فرار دچار مصدومیت شده اند  که مراحل مداوای آنان توسط امدادگران در حال انجام است. 

این مقام مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: هنوز سوالات اساسی خود ما هم باقی مانده که باید به محض رسیدن تیم های ارزیاب سازمان به مناطق زلزله زده پاسخ آنها را دریافت و اطلاع رسانی کنیم.

سلیمی در ادامه با متذکر شدن این نکته که زلزله امشب در استان بوشهر هم احساس شده است ، خاطر نشان کرد: این زمین لرزه در عمق 10 کیلومتری زمین روی داده که گزارش های اولیه حاکی از آن است که خوشبختانه در گچساران مشکل خاصی وجود ندارد و تیم های ارزیاب باید ابتدا به ساکن گزارش های خود را از روستا های چرام تهیه و مخابره کنند. 

*مردم آرامش خود را حفظ کنند و به شایعات توجه نکنند

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در پایان از هموطنان استان کهکیلویه و بویر احمد در خواست کرد که آرامش خود را حفظ کنند و به هیچ عنوان به شایعاتی که در اینگونه مواقع منتشر می شود توجه نکنند و امشب را با احتیاط و آرامش به صبح برسانند. 

سلیمی در خاتمه اظهاراتش از مردم خواست اخبار موثق را از رسانه ملی و سایر رسانه های موثق دنبال کنند و درگیر اخبار در شبکه های اجتماعی نشوند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه