English

مدیرکل امور مالی سازمان تأمین اجتماعی در گفت وگو با موج:

۷ اسفند عیدی تمام بازنشستگان و مستمری بگیران واریز خواهد شد/ واریز مستمری ها با یک ماه تاخیر را تکذیب می کنم!

مدیرکل امور مالی سازمان تأمین اجتماعی گفت: تا یایان روز هفتم اسفند عیدی تمام مستمری بگیران تحت پوشش این سازمان که بر اساس مصوبه دولت یک میلیون تومان برای هر نفر اعلام شده،پرداخت خواهد شد.

7 اسفند عیدی تمام بازنشستگان و مستمری بگیران واریز خواهد شد/ واریز مستمری ها با یک ماه تاخیر را تکذیب می کنم!

یونس کریم نژاد در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، عنوان کرد: امسال طبق مصوبه دولت، عیدی مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی به کلیه مستمری بگیران  وبازنشستگان این سازمان، به ازای هر نفر یک میلیون تومان پرداخت می شود.

مدیرکل امور مالی سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه ما امسال باید به 2میلیون و890هزار مشمول عیدی پرداخت میکردیم، خاطر نشان کرد: از این رو از اول اسفند ماه که چهارشنبه هفته گذشته بود شروع به واریز مبالغ عیدی به مستمری بگیران عزیز کردیم و در روز اول اسفند عیدی یک میلیون و620نفر از این عزیزان را واریز کردیم.

وی در ادامه افزود: پنجشنبه دوم اسفند ماه، عیدی 203هزار نفر و امرز شنبه 4اسفند هم به 261هزار نفر از مستمری بگیران و بازنشستگان عیدی تقدیم کردیم.

کریم نژاد در خصوص افرادی که تا کنون عیدی آنان از سوی سازمان تامین اجتماعی واریز نشده ، گفت: اما افرادی که تا کنون عیدی خود را دریافت نکرده اند بدانند که حساب آنها مربوط به سایر بانک ها بوده. چون تعداد مستمری بگیرانی که تا کنون مبالغ عیدی به حساب آنان واریز شده، حدود 2میلیون و 84هزار نفر بوده اند که حساب بانکی این تعداد از مستمری بگیران مربوط به بانک رفاه کارگران است. اما تعداد 806هزار نفر از مستمری بگیران عزیز تا کنون مبالغ عیدی خود را دریافت نکرده اند، حساب شان مربوط به بانک های دیگر، غیر از بانک رفاه کارگران است. با این اوصاف فردا یعنی روز یکشنبه 5 اسفند ماه عیدی بازنشستگان و مستمری بگیرانی پرداخت می شود که در سایر بانک ها و بانک هایی به غیر از بانک رفاه حساب دارند که تعداد این افراد که فردا مبالغ عیدی به حسابشان واریز خواهد شد حدود 240هزار نفر است.

مدیرکل امور مالی سازمان تأمین اجتماعی در ادامه افزود: اما در روزهای دوشنبه و سه شنبه 6 و7 اسفند ماه عیدی حدود 567هزار نفر پرداخت می شود که این تعداد مستمری بگیران و بازنشستگانی هستند که در بانک رفاه کارگران حساب دارند ولی به دلایلی موفق به دریافت عیدی خود نشده اند که در نهایت تا پایان روز 7اسفند تمام عیدی ها واریز خواهد شد.

وی با تاکید بر این نکته که تا کنون طبق برنامه ریزی پرداخت عیدی ها انجام شده ، گفت: شیوه پرداخت مستمری ها به این صورت بوده که در طول سال پرداخت مستمری را بر اساس حروف الفبا از بیستم تا سی ام هر ماه انجام می دادیم. یعنی افرادی که ابتدای نام خانوادگی آنها در آغاز حروف الفبا قرار دارد در روزهای 20و 21 و به همین ترتیب افرادی که نام خانوادگی شان در آخر لیست الفبا قرار دراد در روزهای پایانی مستمری خود را دریافت می کردند. اما در پرداخت عیدی ها ما عکس شیوه گذشته عمل کردیم. به این صورت افرادی که نام خانوادگی آنها در انتهای لیست الفبا قرار داشت در روزهای اول یعنی 20 و 21 ماه و کسانی که در اول لیست قرار داشتند در روزهای آخر یعنی29و30 موفق به دریافت مستمری و حقوق خود می شدند. بنابراین طبق این شیوه حقوق افرادی که در ابتدای لیست الفبا قرار دارند در روز 7اسفند پرداخت می شود.

واریز مستمری ها با یک ماه تاخیر را تکذیب می کنم

مدیرکل امور مالی سازمان تأمین اجتماعی در پایان به ذکر نکته ای پرداخت و گفت: بعضا دیده ایم که برخی از عزیزان گفته اند که تامین اجتماعی با فاصله ای یک ماه مستمری و حقوق ها را واریز میکند. بنابراین من لازم می دانم که در این خصوص از تریبون خبرگزاری موج استفاده کنم و به تمام مستمری بگیران و بازنشستگان عزیز سازمان تامین اجتماعی اعلام کنم که ما دقیقا همان ماهی که مستمری را باید به آنها پرداخت کنیم، این کار را انجام می دهیم و طوری زمانبندی پرداخت ها را انجام می دهیم که در روز آخر ماه تمام پرداختی ها به حساب مستمری بگیران و بازنشستگان عزیز واریز شود. به گونه ای که در پرداخت ها ما حتی یک روز تاخیر نداشته ایم .

وی در ادامه عنوان کرد: این استنباط به این خاطر است که برقراری مستمری در ابتدا با دوسه ماه تاخیر انجام می شود و تا این روند، حالت عادی خود را پیدا کند مدتی طول می کشد. برای همین این شائبه برای برخی از دوستان مستمری بگیر و بازنشسته ما به وجود می آید که پرداخت ها به همان رویه قبلی که یکی دوماه در بین آن فاصله بوده انجام می شود که بنده در اینجا اعلام میکنم که رویه پرداخت  مستمری بازنشستگی بعد از یکی دو ماه که احکام صادر و کارهای اداری انجام شود، به ماه اول برمیگردد و در همان ماه واریز خواهد شد.

کریم نژاد در خاتمه سخنانش خاطر نشان کرد: اگر برای عزیزی ابهامی هم پیش بیاید به شعبه مربوط خود مراجعه کند و " جزییات برقراری مستمری " را از کارکنان شعبه درخواست کنند. در این صورت متوجه خواهد شد که رویه پرداخت ها به گونه ای است که از بیستم تا سی ام هر ماه تمام پرداخت ها تقدیم میشود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • من

    پس چرا واريز نشده هنوز؟

  • رضازاده

    با عرض سلام
    عیدی ما تا به امروز نه واریز شده و نه حتی فیشی در سایت موجود است. تماس هم که گرفتیم گفتن چندروزی دندان روی جگر بگذارین... این وضعیت پاسخگویی یک سازمان دولتی است؟

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه